Sales is not for everybody. At least not for all those people who haven't done any training and who just rely on their own inherent charm. There are many people who dislike sales, but who have to do it as part of their job. These three pieces of advice are for people who don't actually like sales very much.
Stop thinking you're bothering people
As the Business Class blog of American Express states, many businesspeople have the problem of telling themselves from the beginning that they're bothering prospects. Unfortunately, this attitude not only destroys any good feelings you might have about sales, but it also has a profound negative impact on your sales performance, because prospects sense these feelings, and you end up giving the very impression that you were afraid of. Try thinking at the beginning of every meeting and every phone call that the client wants to hear from you, that it's in their interest to talk to you and you will improve their situation.
Focus on helping people
Another problem is what some businesspeople see as their task in their communication with prospects. If your sole aim is to make a big sale, you won't be happy in the long run, and it's not a sustainable sales technique. Your main goal should be helping the client. Forget business plans and sales quotas, and start seeing every customer as a person you're trying to understand and help with the tools you have available.
Get straight to the point
Don't try to act like someone you're not in front of your clients. Don't talk to them in a familiar way if you don't know them at all. You're the salesperson, the client is the client. Your roles and tasks are clearly defined, and most clients will appreciate it if you don't try to „trick“ them by behaving like your main goal isn't presenting your product. Get straight to the point, talk frankly with the clients, and you'll see that their reactions will be very positive.
-mm-
3 tipy pro ty, kteří musí v rámci své práce prodávat, ale prodej je jim cizí
Prodej není pro všechny. Nebo aspoň ne pro všechny, kteří neprošli žádným školením a spoléhají jenom na svůj vlastní vrozený šarm. Existuje spousta lidí, kteří nemají rádi prodej, ale musí v rámci své práce chtě nechtě prodávat nebo obchodovat. A právě pro ty, kteří vlastně nemají prodej příliš v lásce, jsou určeny následující tři rady.
Přestaňte si myslet, že lidi obtěžujete
Jak uvádí Business Class blog společnosti American Express, mnoho obchodníků má podle serveru INC.com problém s tím, že si sami sobě od začátku namlouvají, že své potenciální klienty obtěžují. Bohužel, tento přístup nejen že vám zkazí jakýkoliv případný dobrý pocit z prodeje, ale zároveň velmi negativně ovlivní váš prodejní výkon, protože podobné pocity jsou z vás cítit a nakonec skutečně na klienta budete působit tak, jak se obáváte, že působíte. Snažte se každou schůzku a každý telefonát od začátku brát tak, že klient vás chce slyšet a je v jeho zájmu se s vámi bavit, a situaci tím velmi pomůžete.
Soustřeďte se na pomoc zákazníkům
Dalším problémem je to, co vidí někteří obchodníci jako svůj úkol v komunikaci s klientem. Jestliže vaším jediným cílem je udělat co největší prodej, nemůžete být z dlouhodobého hlediska spokojeni a ani se nejedná o dlouhodobě udržitelnou prodejní techniku. Vaším hlavním cílem by mělo být klientovi především pomoci. Zapomeňte na obchodní plány a prodejní čísla a snažte se každého zákazníka brát jako člověka, kterému se snažíte porozumět a vámi dostupnými prostředky mu pomoci.
Jděte rovnou k věci
Nesnažte se na klienty působit jako někdo, kdo nejste. Nesnažte se bavit se s nimi familiárně, pokud je vůbec neznáte. Vy jste prodejce, klient je klient. Vaše role i úlohy jsou jasně dané a většina klientů ocení, pokud se je nebudete snažit „obelstít“ tím, že se budete tvářit, jako že není jasné, že vaším hlavním úkolem je prezentovat váš produkt. Jděte rovnou k věci, bavte se s klienty upřímně, a uvidíte, že jejich reakce bude velmi pozitivní.
-mm-