4 tips on how to search for (and find) new prospective clients

4 tipy, jak hledat (a nacházet) nové potenciální klienty

No matter how big your client base is and how loyal it is, your long-term sales success usually relies on new customers. Here are four essential tips related to prospecting and to addressing new clients.

Set a certain time every day or every week

Salespeople often make the mistake of ceasing to actively seek new clients when they momentarily have enough of them. Then when the current supply of “hot” leads dries out, they start new sales cycles. Learn to prospect regularly, no matter the current situation, so that you always have prospective clients in various stages of negotiation at any given time.

Keep updating your databases

As SalesForce blog states, obsolete and useless databases are as good as no databases at all. Updating and performing regular maintenance is a must, especially now during the current economic boom, in which people frequently change positions and there is a big chance that if you don't check the contact information, it might not be correct.

Have a system

Make a system. Without a system, seeking new clients is just playing blind man's buff. Define the target audiences you want to address, and then within those groups, find the VIP prospects you should address first, and only after that get in touch with the others.

Stay positive

If you want to prospect, but you're in a bad mood, there's a good chance you might be unsuccessful. Learn how to get yourself into a good mood and have a positive attitude. When making a call or having a meeting, always expect that it will end in success.

 

-mm-

    4 tipy, jak hledat (a nacházet) nové potenciální klienty

    Ať už je naše klientská základna jakkoliv velká a oddanost klientů nezměrná, na nových klientech většinou stojí váš dlouhodobý prodejní úspěch. Zde jsou čtyři nejzákladnější rady, které se s vyhledáváním a oslovováním nových zákazníků pojí.

    Vyhraďte si určitý čas každý den nebo týden

    Obchodníci se často dopouštějí té chyby, že když zrovna nemají momentální nouzi o klienty, přestanou je aktivně vyhledávat. Jakmile ale aktuální zásoba „žhavých“ obchodních příležitostí skončí, teprve zakládají nový prodejní cyklus. Naučte se oslovovat a vyhledávat nové klienty pravidelně, nehledě na aktuální situaci, abyste v určitém čase vždy měli potenciální zákazníky v různých fázích jednání.

    Neustále obnovujte databáze

    Jak uvádí SalesForce blog, zastaralé a nepoužitelné databáze jsou asi tak stejně dobré, jako žádné databáze. Pravidelná údržba a aktualizace databází je nutností, a to především v současné době ekonomické konjunktury, kdy lidé častěji mění pozice a je velká pravděpodobnost, že kontakty, které nezkontrolujete, již nejsou aktuální.

    Mějte systém

    Vytvořte si určitý systém. Bez něj je shánění nových klientů pouze hrou na slepou bábu. Určete si cílové skupiny, které chcete oslovit. V daných cílových skupinách najděte elitní potenciální klienty, kterým byste se měli věnovat nejdříve, a následně oslovovat ostatní.

    Buďte pozitivně naladěni

    Jestliže se budete pouštět do oslovování klientů a přitom budete negativně naladěni, nikdy nemůžete mít úspěch. Naučte se dostat se do pohody a pozitivní nálady a vždy před telefonátem nebo schůzkou předpokládejte, že bude končit úspěchem.

     

    -mm-

    Zdroj: SalesForce Blog - blog na stránkách společnosti SalesForce
    Zobrazit přehled článků ze zdroje SalesForce Blog
    Štítky: Prodejní techniky