No matter how big your client base is and how loyal it is, your long-term sales success usually relies on new customers. Here are four essential tips related to prospecting and to addressing new clients.
Set a certain time every day or every week
Salespeople often make the mistake of ceasing to actively seek new clients when they momentarily have enough of them. But when the current supply of “hot” leads dries out, it is only then they start new sales cycles. Learn to prospect regularly, no matter the current situation, so that you always have prospective clients in various stages of negotiation at any given time.
Keep updating your databases
As SalesForce blog states, obsolete and non-functional databases are as good as no databases at all. Regular maintenance and updating of databases is a must, especially now during the current economic boom, in which people frequently change positions and there is a big chance that the contacts that you do not check might not be correct.
Have a system
Make a certain system. Without it, seeking new clients is just playing blind man's buff. Define your target audiences you want to address. Within those groups, find the VIP prospects you should address first, and only then get in touch with the others.
Be in a positive mood
If you want to prospect but you are in a bad mood, you might have no success. Learn to be able to get into a good mood and have a positive attitude. When making a call or having a meeting, always expect that it will end in success.
-mm-
4 tipy, jak hledat (a nacházet) nové potenciální klienty
Ať už je naše klientská základna jakkoliv velká a oddanost klientů nezměrná, na nových klientech většinou stojí váš dlouhodobý prodejní úspěch. Zde jsou čtyři nejzákladnější rady, které se s vyhledáváním a oslovováním nových zákazníků pojí.
Vyhraďte si určitý čas každý den nebo týden
Obchodníci se často dopouštějí té chyby, že když zrovna nemají momentální nouzi o klienty, přestanou je aktivně vyhledávat. Jakmile ale aktuální zásoba „žhavých“ obchodních příležitostí skončí, teprve zakládají nový prodejní cyklus. Naučte se oslovovat a vyhledávat nové klienty pravidelně, nehledě na aktuální situaci, abyste v určitém čase vždy měli potenciální zákazníky v různých fázích jednání.
Neustále obnovujte databáze
Jak uvádí SalesForce blog, zastaralé a nepoužitelné databáze jsou asi tak stejně dobré, jako žádné databáze. Pravidelná údržba a aktualizace databází je nutností, a to především v současné době ekonomické konjunktury, kdy lidé častěji mění pozice a je velká pravděpodobnost, že kontakty, které nezkontrolujete, již nejsou aktuální.
Mějte systém
Vytvořte si určitý systém. Bez něj je shánění nových klientů pouze hrou na slepou bábu. Určete si cílové skupiny, které chcete oslovit. V daných cílových skupinách najděte elitní potenciální klienty, kterým byste se měli věnovat nejdříve, a následně oslovovat ostatní.
Buďte pozitivně naladěni
Jestliže se budete pouštět do oslovování klientů a přitom budete negativně naladěni, nikdy nemůžete mít úspěch. Naučte se dostat se do pohody a pozitivní nálady a vždy před telefonátem nebo schůzkou předpokládejte, že bude končit úspěchem.
-mm-