Respekt k potenciálnímu zákazníkovi by měl být samozřejmostí každého prodeje. Proto je až s podivem, kolik obchodů ztroskotá na tom, že prodejce se svévolně rozhodne být se zákazníkem hned o začátku příliš familiární (i když ten o to nestojí) nebo dávat naopak klientovi najevo jeho podřadnost. Zde je pět způsobů, jak potenciálnímu klientovi respekt v praxi ukázat.
Respektujte čas klienta
Když dorazíte na schůzku s klientem, vždy na začátku jednání uveďte, jak dlouho bude schůzka trvat, a udělejte maximum pro to, abyste stanovený limit nepřesáhli. Respektujte vytíženost daného zákazníka.
Choďte včas
Nenuťte zákazníka na vás čekat a neměňte čas schůzky. Jak uvádí Business2Communicty.com, výmluvou není ani to, že jste nemohli najít sídlo společnosti nebo že jste uvízli v dopravní zácpě.
Zjistěte si, s kým máte tu čest
Na schůzce byste měli prokázat, že máte detailní znalosti o produktech a obchodní činnosti společnosti, kterou zákazník zastupuje. Pokud se dopustíte faux pas tím, že nebudete vědět elementární specifika činnosti dané firmy, ukážete tím klientovi, že ho berete pouze a jenom jako jednoho z mnoha potenciálních zákazníků.
Používejte v konverzaci jméno dotyčného klienta
Dobrý způsob, jak klientovi ukázat, že jej respektujete a že si uvědomujete, s kým mluvíte, je používat čas od času jméno daného člověka ve vaší konverzaci. Navážete tak s klientem lepší vztah a získáte si jeho důvěru.
Naslouchejte klientovi
Nic tak dobře neukáže klientovi, že ho respektujete, jako aktivní naslouchání tomu, co říká, a přemýšlení nad tím, co bylo vyřčeno. Nikdy neodbývejte zákazníkovy názory jako nepodložené nebo irelevantní.
-mm-
5 ways to show a B2B prospect you respect them and thus earn their trust
Respecting a prospect should be automatic in every sale. This is why it's surprising how many sales don't succeed because the sales rep willfully decides to be too informal with the prospect (who doesn't appreciate it) or even disrespectful. Here are five practical ways to show a prospect that you respect them.
Respect the client's time
When you arrive at a meeting with a client, state at the beginning how long it's going to take, and do your best not to exceed the given limit. Respect that the prospect might be busy.
Be on time
Don't make the prospect wait for you and don't change the time of the meeting. As Business2Communicty.com states, not being able to find the meeting place or getting stuck at traffic are not excuses either.
Know who you are dealing with
You should make it clear at the meeting that you have detailed knowledge of the products and business activities of the company that the prospect represents. If you make a faux pas by not knowing elementary specifics of the activities of the given company, the client will think that you see them only as another one of many prospects.
Use the customer's name in your conversation
A good way to show the prospect that you respect them and that you actually know who you are talking to is using their name in your conversation from time to time. You will thus engage with the prospect better and you will also earn their trust.
Listen to the prospect
There is nothing that shows your respect for the prospect better than active listening to what is being said and thinking about it. Never brush off the opinions of the prospect as groundless or irrelevant.
-mm-