Každý prodejce jistě někdy zažil nějakou opožděnou platbu, dostal se do situace, kdy musel zákazníka uhánět. Může to být poměrně frustrující – jakmile uzavřete obchod, smlouva je podepsána a vy si myslíte, že máte vyhráno, přijdou problémy s placením a vy se musíte pouštět do nepříjemné interakce se zákazníkem. Server MoreBusiness.com přinesl šest tipů, které vám pomohou těmto problémům předcházet, a díky kterým si vy i váš zákazník ušetříte celou řadu starostí.
- Mějte jasnou platební politiku a objasněte ji zákazníkovi. Nejlepším postupem, jak předejít problémům, je nastavit jasná a srozumitelná pravidla hry, které zákazníkovi vysvětlíte ještě před samotným podpisem smlouvy.
- Vytvořte a vysvětlete platební kalendář. V případě, že částka za vaše služby není uhrazena najednou, ale platí se postupně na splátky, vytvořte zákazníkovi platební kalendář, který klientovi vysvětlíte.
- Záloha. Nejtypičtější pojistka zákazníkovy případné budoucí neochoty splácet. Záleží na druhu produktu, záloha se však většinou pohybuje někde mezi 30 a 50 procenty celkové částky.
- Zaveďte možnost platit kartou. Čím více úhradu klientům ulehčíte, tím méně neochotní platit ve výsledku budou. Mnoho obchodů odmítá možnost platit kartami kvůli vysokým transakčním poplatkům. Pokud je ve vaší společnosti alespoň trochu možné zavést platbu kreditní kartou, učiňte tak.
- Sleva za včasnou úhradu. Některé společnosti mají ve své úhradové politice zavedenou praktiku, ve které dávají jednotlivcům i společnostem slevu, pokud je faktura uhrazena bezprostředně po podepsání smlouvy. V praxi to často vypadá tak, že při platbě do deseti dnů od podpisu náleží klientovi sleva 1 až 3%.
- Vytvořte systém upomínek. Zaveďte jednotný systém, ve kterém nerozlišujete pouze čas před a po datu splatnosti, ale ve kterém máte jasně časově stanovený postup telefonátů a upomínek, kterými se u klienta připomínáte.
Co se nejvíc osvědčilo vám?
-mm-
6 tips on how to make customers pay invoices in time
Every salesperson has experienced a customer who did not pay their invoice on time and needed to be pushed. It can be quite frustrating after you sign the contract, thinking that the deal is finally closed, then the customer does not pay. Then you need to have an unpleasant conversation with them. The MoreBusiness server has six tips which will help you to prevent these problem and save both you and your customer a lot of unnecessary trouble.
- Have a clear payment policy and explain it to the customer. The best way to avoid issues with payments is to have defined payment schedule which you make clear to your client before he or she signs a contract.
- Create and explain an installment plan. In the case where the money is not paid at one, but it is split into installments, create a clear installment plan and explain it to the customer.
- Deposit. An upfront deposit is the most common form of ensuring that the client will honor his or her obligations after they have signed a contract. The amount depends on your type of product. The deposit is usually one third to one half of the overall price.
- Make credit card payments possible. The easier you make it for customers to pay, the less likely you are to encounter payment problems. Some companies do not accept credit cards due to the high charges. However, if it is possible, offer the option of credit card payments.
- Early payment discount. Some company payment policies include a discount if the client pays the invoice after signing the contract before the due date. Usually, customers are entitled to a 1 to 3 per cent discount if they pay within 10 days after signing the contract.
- Create a tracking and deliquent credit system. Create a unified system of reminders which includes not only the times before and after the due date, but clearly defined steps to take if the client is not willing to pay.
What do you think is the best solution?
-mm-