Vybudování důvěry u zákazníka je jedním ze zásadních úkolů prodejce. Ať už je produkt, který nabízíte, sebelepší, klient s vámi obchod neuzavře, pokud mu nejste sympatický a pokud u něj nemáte jeho plnou důvěru. Proto vám přinášíme osm tipů, jak tuto důvěru u zákazníka během vašich jednání vybudovat.
Nabídněte unikátní pohled
Jak uvádí Sales Gravy, vaším úkolem je nabídnout a vysvětlit klientovi takový odborný pohled na věc, který jeho samotného předtím nenapadl.
Zajímejte se o klientovo dobro
Upřímně a zcela vážně se zajímejte o klienta a mějte na mysli jeho dobro.
Buďte odborníkem
Je nutné, abyste byli skutečnými odborníky na danou oblast a nabízeli expertní informace.
Nemluvte o sobě a radši se zaměřte na potřeby zákazníka
Nemluvte o sobě ani o vašem produktu. Zaměřte se na klienta, na jeho potřeby a na to, jak jste schopni mu pomoci.
Jděte k jádru věci
Neřešte pouze povrchové problémy a nenabízejte pouze kosmetická řešení. Jděte až k jádru problému a pomožte ho klientovi vyřešit komplexně.
Buďte autentičtí
Nesnažte se být něčím, čím nejste, a buďte tak autentičtí, jak jen to jde. Zákazníci vycítí, pokud je někdo neupřímný.
Dodržujte slovo
Vždy splňte to, co slíbíte, i když by se mělo jednat o bezvýznamnou drobnost. Důvěru může navždy podkopat i sebemenší kiks.
Chovejte se profesionálně
Perfektní vzhled, dochvilnost, připravenost. To vše jsou znaky profesionality.
-mm-
Do you want to earn trust of a prospective customer? Eight tips on how to do that
Building rapport is one of the crucial tasks of every salesperson. Whatever the quality of the product you are selling, a prospect will not close a deal with you if you aren't likable or if they don't trust you fully. Here are eight tips on how to build rapport during meetings with prospects.
Offer a new point of view
As Sales Gravy states, your task is offering and explaining to the client a unique, expert point of view that the prospect would not come up with themselves.
Have the client's interest in mind
Be honestly and genuinely interested in the prospect and focus on their needs.
Be an expert
It is, above all, necessary that you are a genuine professional in the given field, offering expert information.
Don't talk about yourself and rather focus on the needs of the customer
Don't talk about yourself or your product. Focus on the customer, his or her needs, and on the ways you are able to fulfill them.
Go to the core of the issue
Don't just solve superficial issues and offer cosmetic solutions. Go to the core of the problem and help the prospect solve it comprehensively.
Be authentic
Don't try to be someone you're not. Be as authentic as possible. Customers can feel it when someone acts unnatural.
Keep your word
Always keep your promises, even when it's just a small, imperceptible thing. Trust can always be undermined forever with just the smallest of failures.
Behave in a professional way
The perfect outfit, being on time, being ready. All these are traits of professionalism.
-mm-