Many salespeople are worried whether the prospects will be able to afford their product and whether the clients will reject the offer due to excessive price or other inconveniences. Though this fear is often justified, it can make you lose a lot of lucrative business with many clients. Why? Because customers don't like to be underestimated and they are willing to pay much more for better quality if the business person sees them as someone who can afford the product. Doot make the mistake of underrating your prospects.
These tips were published by the website Entrepreneur.com.
You should just want the best for your client
You can never approach a prospect thinking they will settle for the cheap middle-ground solution. Your task is to convince the client that they should want the best and motivate them to buy. An ideal remark you can make to a customer is, for instance: "I see you're an expert. That's why this solution would suit you the best ..." Then, you should describe what the client's future will look like with your product. Don't think that the customer is interested in anything else but the best option with the best quality. You will be able to motivate the client to really buy your product. If you underrate the customer, you risk that they will start to doubt whether they truly need your product at all.
Sell the thought that you are what you have
You should convey this idea to the prospect in one form or another. Its philosophy is simple - the things and people that surround us are what make us up. To a large extent, we are defined by the people we meet, the products we use, and the things we're used to. Programmes we see on TV define our way of thinking. Quality or its absence in our surroundings define what we see as the standard and what quality we seek to achieve in our lives and work. For this reason, it is counter-productive for the prospect to surround themselves with low-quality products. Your presentation of the product should have a clear aim and a clear idea: Your client deserves only the best, which is what you offer.
-mm-
Chcete více prodávat? Přesvědčte klienta, že je výjimečný
Mnoho prodejců má obavy o to, jestli jejich klienti budou na produkt mít a zda jim jejich nabídku kvůli přehnané ceně nebo nevhodnosti takříkajíc „nehodí na hlavu“. Tato obava, i přestože je někdy oprávněná, ovšem může způsobit, že se u celé řady zákazníků připravujete o lukrativní obchody. Proč? Protože zákazníci jsou neradi podceňováni a jsou ochotni utratit mnohem více a za lepší kvalitu, pokud v nich obchodník vidí někoho, kdo si daný produkt může dovolit. Nedělejte proto tu chybu, že budete podceňovat vaše potenciální zákazníky.
Tyto tipy uveřejnil web Entrepreneur.com.
Chtějte pro klienta jen to nejlepší
K zákazníkům nesmíte hned zezačátku přistupovat s tím, že se spokojí se střední, levnější variantou. Vaším cílem naopak je přesvědčit klienta, že by měl vyžadovat pouze to nejlepší, a namotivovat ho tak ke koupi. Ideální poznámkou, kterou můžete směrem k zákazníkovi udělat, je například: „Vidím, že jste znalec. Vám by se tedy hodilo nejlépe toto řešení …“ Následně byste měli zákazníkovi vylíčit, jak bude jeho budoucnost vypadat s vaším produktem. Nepřipouštějte si, že by zákazníka mohlo zajímat něco jiného, než jen ta nejlepší a nejkvalitnější varianta. Dokážete tak namotivovat zákazníka k tomu, že si váš produkt skutečně koupí. Pokud budete zákazníka podceňovat, hrozí, že začne pochybovat, zda produkt vůbec potřebuje.
Prodejte klientovi myšlenku, že jste to, co vás obklopuje
Tuto myšlenku byste měli v nějaké podobě klientovi předat. Její filosofie je jednoduchá – věci a lidé, co nás obklopují, vytvářejí nás samé. Do velké míry jsme definováni tím, s jakými lidmi se stýkáme, jaké produkty používáme, na co jsme zvyklí. Pořady, na které se díváme v televizi, určují způsob našeho přemýšlení. Kvalita nebo její absence v našem okolí definují, co bereme jako standard a jaké kvality hodláme v našem životě a práci dosáhnout. Z tohoto důvodu je pro klienta kontraproduktivní obklopovat se nekvalitními nebo druhořadými produkty. Vaše prezentace produktu by tedy měla mít jasný cíl a jasnou myšlenku: Váš klient si zaslouží pouze to nejlepší, a to vy také nabízíte.
-mm-