What to do when a prospective B2B client wants to handle the offered service internally

Co dělat, když si chce potenciální B2B klient nabízenou službu řešit interně

In many cases, companies try to reduce their expenses by making the decision to handle activities and services that they had outsourced before themselves internally. However, reducing costs this way often leads to reduced quality as well. The task is handled by a company  employee rather than by experts. If you offer your services to a company and your contact tells you that they handle the task internally, many salespeople see it as the end of the debate. But as we will show in this article, there are several possible reactions that may help you save the day.

Offer to retain part of the process

As a LinkedIn Pulse article states, one of the possible approaches you can take is accepting the fact that the prospect will not outsource the whole thing to you. However, this doesn't keep you from offering your services in partial, specific tasks. Let the prospect know what your company specializes in and give them reasons why some specific tasks should be handled by experts.

Ask the company representative when they last made an audit

Some companies just handle certain things themselves by habit. No one has ever suggested outsourcing the activity and that's why nobody has ever considered that option. Ask the prospect when they last analyzed whether it really does pay off or not. All your arguments should be supported by specific numbers. Suggest going through the current system with the prospect and comparing it to what you are offering.

Offer to give a presentation just in case they would like to outsource the service in the future

Make yourself memorable to the prospect and make sure that if they decide to outsource the task in the future, they will think of you. This approach also allows you to explain what you do, at least in general terms, and there is a chance that some aspect of your know-how will catch the prospect's attention.

 

-mm-

    Co dělat, když si chce potenciální B2B klient nabízenou službu řešit interně

    Firmy se v mnohých případech pokouší snižovat náklady tím, že se rozhodnou činnosti a služby, které dříve outsourcovaly, se zajišťovat interně. Snížení nákladů sebou především ze začátku často přináší i snížení kvality, které je důsledkem toho, že místo specializované firmy se úkol svěří do rukou svým vlastním kmenovým zaměstnancům. Pokud firmě nabídnete svoji službu a váš kontakt vám řekne, že si danou věc řeší sami interně, mnoho prodejců to bere jako konec debaty. Jak si ale ukážeme v tomto článku, existuje několik možných reakcí, které vám mohou pomoci situaci ještě zachránit.

    Nabídněte klientovi, že převezmete jen část procesu

    Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, jeden z možných přístupů, které můžete zvolit, je akceptovat fakt, že klient nebude celou věc outsourcovat a dávat do rukou vám. To vám ovšem nebrání v tom navrhnout své služby v některých dílčích, konkrétních bodech dané aktivity. Zmiňte, na co se vaše firma především specializuje, a uveďte důvody, proč zrovna tuto činnost se vyplatí svěřit expertům.

    Zeptejte se zástupce firmy, kdy si naposled dělali audit

    Některé firmy si určité věci řeší samy prostě ze setrvačnosti. Nikdy nikdo nenavrhl, aby se daná činnost outsourcovala, a proto se nikdo nad touto možností nezamýšlel. Zeptejte se zákazníka, kdy naposled si dělali analýzu, jestli se jim interní řešení opravdu vyplatí nebo ne. Mějte vaše argumenty podloženy konkrétními čísly a navrhněte, že se zákazníkem projdete jejich současný systém a porovnáte ho s tím, co vlastně nabízíte vy.

    Navrhněte, že pošlete klientovi nabídku pro případ, že by chtěl službu outsourcovat v budoucnu

    Zapište se do paměti potenciálního zákazníka a ujistěte se, že v případě, že se v budoucnu klient rozhodne činnost outsourcovat, vzpomene si na vás. Tento přístup vám zároveň dovolí klientovi alespoň rámcově vysvětlit, co děláte, a je zde určitá šance že nějaký aspekt vašeho know-how zákazníka zaujme.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
    Štítky: Prodejní techniky