For many companies, selling to current and past clients is much more lucrative than the acquisition of new customers. Ideally, a businessperson should build a network of loyal clients that will return to them repeatedly. But what must be done so that clients keep coming back to your company?
Remind them about you
As an article on LinkedIn Pulse states, it would be a mistake to assume that clients remember you and think about your product. You must constantly remind clients about you. Keep sending them special offers and news about your product or services or from your field of business.
Give your clients truly interesting offers
Give your past clients the best possible offers. You really have to present new products well. Give your clients an offer they can't refuse.
Have your communication channels open
Make contacting you as easy as possible, whatever that means for your company. Clients should be able to reach you with just one click and they should be able to choose from various communication channels (website, phone, e-mail, chat …)
Thank your clients
Show appreciation for your past clients. Also, make it clear to your past customers that you appreciate loyal clients and that they will get a number of benefits for their loyalty to you.
Be different from your competition
If you want clients to consider you when making a purchase the next time, you have to be different from your competition. Surprise your clients and offer them something unique they won't find anywhere else.
-mm-
Co musíte jako prodejce udělat, aby se k vám zákazník příště znovu vrátil
Prodej současným a bývalým klientům je u mnoha společností daleko lukrativnější prodejní aktivitou, než akvizice nové klientely. V ideálním případě by si měl obchodník vybudovat síť loajálních klientů, kteří se k němu budou vracet opakovaně. Co je však zapotřebí k tomu, aby se zákazníci do vaší firmy opět vraceli?
Připomínejte se
Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, bylo by chybou předpokládat, že si vás budou klienti pamatovat a myslet na váš produkt. Neustále se zákazníkům připomínejte, zasílejte jim různé akční nabídky a novinky z vaší nabídky nebo z oboru.
Dělejte opravdu zajímavé nabídky
Dejte si záležet na tom, jaké nabídky minulým klientům dáváte. Skutečně přicházejte s novinkami a dávejte zákazníkům takové nabídky, které nebudou moci odmítnout.
Mějte otevřené komunikační kanály
Co nejvíce ulehčete zákazníkům případný kontakt s vámi, ať to v případě vaší společnosti znamená cokoliv. Zákazníci by se k vám měli dostat jedním kliknutím myši a měli by mít na výběr z celé řady komunikačních kanálů (web, telefon, e-mail, chat …)
Děkujte zákazníkům
Svým bývalým zákazníkům děkujte. Stejně tak dávejte bývalým zákazníkům najevo, že oceňujete loajální klienty a že z věrnosti k vám jim bude plynout řada výhod.
Odlište se od konkurence
Aby o vás klienti při svém dalším nákupu uvažovali, je nutné, abyste se odlišovali od své konkurence. Překvapte nějak svoje klienty a nabídněte jim něco unikátního, co jinde neseženou.
-mm-