Do you want to sell more? Do you need to remind yourself about basic sales tips and get inspired? Here are ten tips on how to sell more and close more sales.
These tips were published by MyCustomer.
Have a set plan
Without clearly defined goals and steps towards reaching those goals, all your sales activities are just floundering.
Know your client
In order to build a successful business strategy and sales scripts, you need to know in great detail who your customers are, what they want and what their expectations are.
Leave out everything unimportant
These are times where vagueness will not do. Get straight to the point and don't beat around the bush.
Find the weak points of your strategy
Define the moments in your sales cycle that are not working 100% and make changes.
Ask for referrals
Ask every client at least two times for a referral to their acquaintances/family members/colleagues.
Focus on the prospect
Don't describe the unique features of your product; instead, focus on what your solution will bring to the prospect.
Keep good workplace relations
It is crucial in order for sales to be successful to have good relationship with your colleagues, which can also manifest itself in team spirit.
Focus on your current clients
Retaining current customers is usually several times cheaper than acquiring new ones. Work on your system of upselling additional services/products.
Make use of your personal qualities in sales
Every person is different, and there is no point copying the sales style of other people. Respect the specifics of your behavior, and use them in a positive way in your sales activities.
Use graphics and visual aids
Graphs, infographics, schemes and pictures work much better than numbers and abstract theories.
-mm-
Deset tipů, jak uzavírat více obchodů
Chcete více prodávat? Potřebovali byste si připomenout základní prodejní tipy a inspirovat se jimi? Zde je deset rad, jak více prodávat a uzavírat více obchodů.
Tyto tipy přinesl server MyCustomer.
Mějte pevně daný plán
Bez jasně daných cílů a kroků, jak těchto cílů dosáhnout, jsou veškeré vaše prodejní aktivity jenom tápáním ve tmě.
Znejte svého klienta
K vybudování úspěšné obchodní strategie a prodejních scénářů musíte do nejmenšího detailu vědět, kdo jsou vaši zákazníci, co chtějí a jaké jsou jejich představy.
Osekejte vše nepodstatné
Dnešní doba nenahrává prázdné „vatě“. Jděte rovnou k relevantním věcem a nechoďte okolo horké kaše.
Najděte slabé body ve vaší strategii
Zjistěte, které momenty ve vámi používaném prodejním cyklu nefungují na 100%, a zapracujte na nich.
Ptejte se na doporučení
V každém případě se každého klienta minimálně dvakrát zeptejte, jestli vám může doporučit známého/rodinného příslušníka/kolegu.
Soustřeďte se na klienta
Nepopisujte jedinečné vlastnosti vašeho produktu, ale soustřeďte se na to, co vaše řešení přinese klientovi.
Udržujte dobré vztahy na pracovišti
Dobré vztahy mezi kolegy, které se projevují pocitem příslušnosti k jednomu týmu, jsou pro úspěch prodeje zásadní.
Zaměřte se na současné klienty
Udržet si současné zákazníky je většinou několikanásobně snazší, než získávat nové. Zapracujte tedy na systému prodeje dodatečných služeb/produktů.
Využijte v prodeji svoji povahu
Každý člověk je jiný a nemá cenu za každou cenu kopírovat prodejní styl jiných lidí. Respektujte specifika vaší povahy a v pozitivním slova smyslu je využijte ve vašich prodejních aktivitách.
Používejte grafiky a vizuální pomůcky
Grafy, infografiky, schémata a obrázky fungují mnohem lépe, než čísla a abstraktní teorie.
-mm-