How salespeople can overcome the sales slump during the summer holidays

Jak mohou obchodníci překonat propad v prodeji během letních prázdnin

The weather is already giving us occasional hints that spring has arrived. And after spring comes summer. However, for many salespeople, summer represents a decline in sales. End customers go on vacation and postpone investments and important decisions. Companies operate at half capacity, and decision-makers are often absent, which means that purchases and negotiations with suppliers are frequently postponed until autumn. How can salespeople mitigate the negative impact of the summer season on their sales success? We will provide some tips in today’s article.

Close as many ongoing deals as possible before summer begins

As advised by SalesGravy.com, the first step is to finalize as many ongoing deals as possible before the summer season starts. If necessary, offer hesitant clients special conditions if they make their decision before the end of June - ensuring that key phases of your deals do not extend into the summer.

Offer special conditions, discounts, or limited-time deals

During the summer season, try to encourage clients to purchase your product by offering special conditions valid only for summer purchases. These could include time-limited discounts or the option to buy a discounted product or service in July, with delivery or service consumption postponed until after summer.

Focus on education and maintaining long-term relationships with key clients

The summer slowdown can also be an opportunity for self-improvement and the development of your knowledge and skills. Take time to educate yourself, stay updated on industry news, and catch up on professional development that may have been neglected during the year. You can also use the relaxed summer atmosphere to meet with key clients and strengthen your network of contacts.

Build a reserve of new contacts and opportunities for September

The fact that selling is more difficult in summer does not mean that you cannot search for new opportunities and potential clients. Take advantage of the slowdown to gather contacts and business opportunities, so that in September, you can start reaching out to these prospects.

Remember that you also deserve a break

Summer should also be a time for you to enjoy some well-earned rest. Embrace the slower summer pace, take a vacation, do what you love, and return to work in September with renewed energy and enthusiasm.

 

-mm-

    Jak mohou obchodníci překonat propad v prodeji během letních prázdnin

    Počasí venku nám už čas od času dává vědět, že jaro je tu. A po jaře přichází léto. Pro řadu obchodníků je však léto z prodejního hlediska propadem. Koncoví zákazníci odjíždí na dovolené a odkládají investice i důležitá rozhodnutí, firmy fungují na půl plynu a lidi s rozhodovacími pravomocemi často chybí, proto se i nákupy a dojednávání podmínek s dodavateli často přesouvá na podzim. Jak mohou obchodníci snížit negativní dopad letního období na svoje prodejní úspěchy? To vám poradíme v dnešním článku.

    Snažte se ukončit co nejvíce rozjednaných obchodů před začátkem léta

    Jak radí SalesGravy.com, prvním krokem je snažit se co nejvíce rozjednaných obchodů úspěšně dotáhnout do konce ještě před začátkem letního období. Pokud je to nutné, nabídněte klientům, kteří stále váhají, zvýhodněné podmínky, pokud se rozhodnou ještě v průběhu června – tak, aby se klíčové fáze vašich obchodů netáhly až do léta.

    Nabídněte zvýhodněné podmínky, slevy nebo časově limitované nabídky

    Během letního období zkuste klienty motivovat ke koupi vašeho produktu tím, že jim nabídnete výhodné podmínky, platné pouze pro nákup v letním období. Může se jednat o časově limitované slevy nebo třeba možnost zakoupit zvýhodněn produkt či službu v červenci, ale s tím, že bude produkt dodán nebo služba čerpána až po létě.

    Věnujte se vzdělávání a udržování dlouhodobých vztahů s klíčovými klienty

    Letní útlum můžete využít i k seberozvoji a k prohloubení svých znalostí a dovedností. Vzdělávejte se, zjistěte si novinky z oboru a dožeňte rozvoj, který třeba během roku jinak zanedbáváte. Také se můžete potkávat se svými klíčovými klienty a využít letní pohodovou atmosféru k tomu, že budete udržovat a rozšiřovat svoji síť kontaktů.

    Připravujte si zásobu nových kontaktů a příležitostí na září

    To, že v létě je těžší prodávat, ještě neznamená, že nemůžete hledat vhodné příležitosti a vyhledávat nové kontakty. Využijte útlumu k tomu, že si nastřádáte do zásoby kontakty a obchodní příležitosti. Tak, abyste v září mohli začít tyto potenciální klienty oslovovat.

    Pamatujte, že i vy máte nárok na odpočinek

    Léto by mělo být časem, kdy i vy si dopřejete zaslouženého odpočinku. Využijte líné letní atmosféry, vezměte si dovolenou, dělejte to, co vás baví, a s o to větší vervou a energií se pusťte do práce zase v září.

     

    -mm-

    Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy
    Štítky: Prodejní techniky