2. Jednotlivé klienty je potřeba přiřazovat konkrétním zaměstnancům
Díky tomu je možno věnovat se jednotlivým klientům individuálně. Navíc zde dochází ke konkrétnímu určení toho, kdo je za daného zákazníka odpovědný – případné stížnosti klientů tak nemizí ve větru, ale mohou za ně být k odpovědnosti hnány konkrétní osoby.
3. Veďte si statistiky o klientech, kteří od společnosti odejdou
Stejně jako je důležité se v analýze úspěchů konkrétních prodejců zaměřovat na počet a kvalitu nově uzavřených smluv, je i stejně důležité věnovat se naopak statistikám, které se týkají případů, kdy klienti od společnosti odejdou. Teprve potom je možné připravit plán, který by takové případy omezoval.
-mm-
Advice concerning sales, business, and customer service is often confined to new customers. Success is often measured in the number of customers contacted, acquired and in the amount of money the new clients bring in. However, in only chasing new customers, many people forget about the need to maintain current customers.
On its website, CustomerThink published three practical tips on how to incorporate an interest in customer service in the everyday running of your company.
1. Make all employees accountable for current customer service
Many business departments limit granting of bonuses to new contracts and clients. However, using bonuses to motivate employees, needs to find a way of incorporating rewards for continued client loyalty as well.
2. Individual clients should be assigned to specific employees
This way a particular employee is responsible for the client. By knowing which employee is responsible for the client you can link complaints or potential problems to that person..
3. Keep statistical data about clients who leave the company
It is important to collect analytical data on the number and quality of new contracts to measure the success of an individual salesperson, it is equally important to keep statistical track of why clients leave the company. Only then is it possible to come up with a plan that would increase customer loyalty.
-mm-
Article source CustomerThink - US website focused on customer care