Are you new to a sales team? How to onboard and start selling quickly

Jste noví v obchodním týmu? Jak se co nejrychleji zaučit a začít prodávat

Have you started in a sales team as a new member and do you want to start achieving great sales results as soon as possible?A new employee on a sales position always needs a certain time to get adjusted and trained and to get acquainted with the product, only then can he/she have business results. Also, the sales cycle itself takes some time. The first sale is often a break-point, which is why it should happen as soon as possible. Here is what you, the new salesperson is a new business team, should do so that you get your first client as soon as possible.

Knowledge of the product

According a LinkedIn Pulse article, it is necessary that the person knkows in detail the product they are offering, and in this way he/she can then fully focus on trying out and developing sales methods and strategies.

Training

Then comes the part in which the new employee is trained. It is necessary that the person is acquainted with the sales systems, with the ways in which leads are allocated and used, and with the CRM system.

Listening

If you are new to the business team, there is nothing better than learning sales processes in the company by going with your colleagues to meetings. Do not just join the best and the most experienced. Everyone can give you something positive.

Various phases of the cycle

Every sales cycle has certain phases. From the initial addressing, through meetings, quotes, proposals, follow-ups, all the way to the close itself. At the beginning, you need not going through the whole sales cycle from beginning to end. You might ask your colleague to step in for just some parts of the cycle so that you get familiar with all its parts.

Contact with clients

Join customer service, talk to customers and learn how the whole system works. Direct contact with current clients can be crucial for understanding the perspective of your prospects.

 

-mm-

    Jste noví v obchodním týmu? Jak se co nejrychleji zaučit a začít prodávat

    Nastoupili jste nově do prodejního týmu a chcete začít co nejdříve dosahovat skvělých obchodních výsledků? Nový zaměstnanec na obchodní pozici vždy potřebuje určitý čas se rozhlédnout, zacvičit, zažít si produkt, a teprve poté může přinášet nějaké obchodní výsledky. Zároveň samotný prodejní cyklus nějakou dobu trvá. První prodej je často zlomový, a proto je záhodno, aby proběhl co nejdříve. Přinášíme proto, jak by měla vypadat vaše cesta, coby nového prodejce v novém obchodním týmu, k vašemu prvnímu klientovi.

    Znalost produktu

    Podle článku na LinkedIn Pulse je důležité, aby daný člověk již do detailu znal produkt, který nabízí, a mohl se tak při přípravě na svůj první prodej plně věnovat pouze nacvičování a rozvíjení obchodních taktik a strategií.

    Školení

    Další částí je pak zaškolení nového zaměstnance. Je nutné, aby byl seznámen s tím, jak funguje prodejní systém, jak jsou kontakty rozdělovány a používány, musí umět s CRM systémem.

    Náslechy

    Pokud jste v daném obchodním týmu nový, není nic lepšího, než se naučit prodejním postupům v dané firmě tak, že chodíte na schůzky s vašimi kolegy. Nechoďte pouze s těmi nejlepšími nebo nejzkušenějšími. Každý vám totiž může předat něco pozitivního.

    Různé fáze cyklu

    Každý prodejní  cyklus má určité fáze, od počátečního oslovení, přes schůzku, vypracování a zaslání nabídky, následného kontaktu, až po samotný prodej. Na počátku vašeho působení nemusíte procházet prodejním cyklem od začátku do konce. Požádejte například kolegu, abyste ho mohli zastoupit pouze v určité části cyklu, a osvojíte si tak všechny fáze.

    Kontakt s klienty

    Zapojte se do zákaznického servisu, bavte se se zákazníky a pochopte, jak celý systém funguje. Přímá práce s již existujícími klienty může být pro pochopení perspektivy potenciálních zákazníků zcela klíčová.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse