To, jakým způsobem mluvíte, mívá v různých životních situacích větší dopad než to, co vlastně přesně říkáte. Při obchodování to platí dvojnásob. Tónem hlasu, intonací a výběrem slov můžete zcela změnit význam a efekt toho, co říkáte. Přinášíme vám proto několik tipů, jak se naučit s klienty a potenciálními klienty lépe mluvit a uzavírat tak více obchodů.
Vyhněte se nicneříkajícím výrazům
Klienti (a obecně všichni lidé) mají tendenci důvěřovat těm lidem, kteří působí autenticky a kteří vypadají, že mají vše pevně v rukou. Podle The Muse je proto nutné, abyste se vyvarovali vágních slov bez významu nebo vycpávkových slov a abyste raději používali naopak akční slova a efektivní styl komunikace.
Používejte akční výrazy a produkt popisujte v souvislosti s klientem
Používejte výrazy, které odkazují na akci a které klienta přesvědčí, že víte, co děláte. Nemluvte v pasivním rodu. Místo toho, že něco „bude uděláno“ řekněte, že to uděláte vy. Stejně tak vždy používejte popis produktu přímo ve vztahu ke klientovi. Místo toho, že produkt například šetří čas řekněte: „Produkt vám ušetří čas“.
Nechte klienta mluvit
Nebojte se dělat pomlky a nechat mluvit klienta. Obchodníci často pokládají rétorické otázky a pak si na ně sami odpovídají. Nechte odpovědět klienta. Stejně tak by interakce se zákazníkem neměla být jedním dlouhým monologem ale konstruktivním dialogem, kdy vy více posloucháte, než mluvíte.
Dávejte neverbálními signály najevo, že posloucháte a rozumíte
Obchodní schůzka, kdy se snažíte zjistit očekávání a potřeby klienta, se často může změnit ve výslech. Toho je potřeba se vyvarovat. Musíte dávat klientovi najevo, že rozumíte a souhlasíte, povzbuzovat ho k dalšímu hovoru, nepřerušovat ho a pokládat doplňující otázky.
-mm-
Learn to speak better and close more deals
The way you speak often has a greater impact in various situations than the actual content of what you say. This is especially true in sales. With your tone of voice, intonation, and word choice, you can completely change the meaning and effect of your message. Therefore, here are several tips to help you learn how to communicate better with clients and potential clients, ultimately leading to more closed deals.
Avoid meaningless expressions
Clients (and people in general) tend to trust those who appear authentic and seem to have everything under control. According to The Muse, it is crucial to avoid vague words or filler language and instead focus on using action-oriented words and an effective communication style.
Use action-oriented language and describe the product in relation to the client
Use expressions that refer to action and convince the client that you know what you are doing. Avoid passive voice. Instead of saying something „will be done,“ say that you will do it. Similarly, always describe the product in relation to the client. For example, instead of saying the product saves time, say: „The product will save you time.“
Let the client speak
Do not be afraid of pauses and give the client space to speak. Salespeople often ask rhetorical questions and then answer them themselves. Allow the client to respond. The interaction with the customer should not be a long monologue but a constructive dialogue where you listen more than you speak.
Use non-verbal cues to show that you are listening and understanding
A sales meeting where you try to uncover the client’s expectations and needs can easily turn into an interrogation if you are not careful. Avoid this. You must show the client that you understand and agree, encourage them to continue speaking, avoid interrupting them, and ask follow-up questions.
-mm-