Do a personal sales audit: inspect your techniques

Osobní audit obchodníka: Udělejte si revizi svých obchodních technik

It is quite easy to rest on one's laurels, fall into a routine and forget to constantly improve your abilities. The problem with that is sales skills are like a car. If you don't take it in for regular checks and you don't have an mechanic to look at it, it will break down again after some time. It could be be too late for maintenance then. Do a sort of a personal audit and revise your sales methods point by point.

Systemic features

According to the Sales Force blog, the first group of things that must be analyzed are systemic features. These concern the very organisation of your work, lead generation, etc. Consider whether:

a) Are getting leads where you should? Are you addressing your ideal prospects?

b) Do you manage time well or do you waste time on pointless tasks?

c) Do you do anything by hand that could be done more efficiently using automated tools?

Sales skills

Go through your typical sales cycle point by point and analyze the individual phases.

a) Initial contact. Are you offering your clients a proposal that is interesting enough? What is your conversion rate in terms of first contact, and how could it be improved?

b) If you schedule an appointment with a client, do they always show up? Do many prospects cancel their meetings? Why and what else can you offer them?

c) Do you use the same phrases over and over during your presentations? Is all your information up-to-date? How could you liven up your meetings and make them more interesting?

d) Do you have a firmly set follow-up system and is it possible you lose too many clients by not being in touch with them after your initial meeting?

Customer service

Because your current clients might be a better source of income for you than new clients, it is advisable to focus on your customer service during your personal audit as well.

a) How often are you in touch with your clients and should this frequency be higher?

b) In what ways do you prevent problems from occurring? Is it possible you just solve complications that are already there?

c) Is your customer service modern? Are you lagging behind your competition in terms of automation and new technologies?

d) Are you present enough on social networks and new internet platforms?

 

-mm-

    Osobní audit obchodníka: Udělejte si revizi svých obchodních technik

    Je poměrně lehké „usnout na vavřínech“, spadnout do určité rutiny a přestat se soustředit na neustálé vylepšování svých schopností. Přitom obchodní umění je jako auto. Pokud jej pravidelně nekontrolujete a nedáváte do servisu, po určité době vám přestane jezdit. A pak už bude na údržbu pozdě. Pojďte si proto udělat jakýsi osobní audit a bod po bodu si udělejte revizi vašich obchodních technik.

    Systémové prvky

    Podle Sales Force blogu jsou první skupinou věcí, které je potřeba analyzovat, systémové prvky. Týkají se samotné organizace vaší práce, získávání kontaktů, apod. Projděte si zda:

    a) Získáváte nové kontakty tam, kde máte, a cílíte tedy na vaše ideální potenciální klienty.

    b) Máte kvalitní time management a neztrácíte čas nesmyslnou prací.

    c) Neexistují procesy, které děláte ručně, zdržují vás a bylo by možné je automatizovat.

    Prodejní dovednosti

    Bod po bodu si projděte vaším typickým prodejním procesem a rozeberte jednotlivé fáze a vaší roli v nich.

    a) Úvodní kontakt. Nabízíte potenciálním klientům dostatečně zajímavý návrh? Jaké je vaše procento úspěšnosti prvního kontaktu a jak by se dalo vylepšit?

    b) Pokud si domluvíte s klientem schůzku, dorazí na ni všichni? Ruší hodně zákazníků domluvené schůzky? Proč a co dalšího můžete klientům nabídnout?

    c) Nepoužíváte při prezentacích pořád ty samé fráze, jsou všechny informace aktuální, jak byste mohli vaše schůzky ještě vylepšit a oživit?

    d) Máte pevně nastavený režim dalšího kontaktu s rozjednanými klienty, neztrácíte příliš mnoho zákazníků tím, že jste s nimi po schůzce málo v kontaktu?

    Zákaznický servis

    Protože ze současných klientů může plynout větší zdroj příjmů, než z těch nových, je na místě soustředit se při vaší osobní analýze i na vámi poskytovanou zákaznickou péči:

    a) Jak často jste s klientem v kontaktu a neměla by se tato frekvence zvýšit?

    b) Jakými způsoby působíte preventivně na problémy? Není to tak, že pouze řešíte již vzniklé komplikace?

    c) Je váš zákaznický servis moderní a nezaostáváte za konkurencí v automatizaci a nových technologiích?

    d) Jste dostatečně přítomni na sociálních sítích a nových internetových platformách?

     

    -mm-

    Zdroj: SalesForce Blog - blog na stránkách společnosti SalesForce
    Zobrazit přehled článků ze zdroje SalesForce Blog
    Štítky: Prodejní techniky