There are countless competing companies in every business, and there are even more businesspeople who represent them. It's the dream and aim of many salespeople to be different, to offer something new, and be a step ahead of their competition. The modern age of new technologies is the heyday of quick communication and impersonal forms of talking, which is why it only takes doing one thing to be different, and that is meeting your clients face-to-face.
Personal meetings
As LinkedIn Pulse states, many businesspeople hide themselves away all day behind computer screens, e-mails and telephones. Almost no one goes „to the battlefield“ so to say these days. A face-to-face meeting multiplies your chances to close a deal with that person, it gives you the opportunity to charm the prospects with your personality, and, above all, the clients will remember you, unlike your competitors, who just hope to engage the client using the phone or e-communication. If you do manage to talk to the prospect personally, you are already far ahead of other businesspeople.
How it's done
Do you sell, for instance, seminars for companies? There is nothing keeping you from going around the building in which your company is based, visiting other companies and asking in a friendly way if they couldn't use some courses. Also, you can leave work earlier and stop by a company or two on your way home. Having meetings over the phone are standard now. If you have even a slight chance of meeting the prospect personally, do your best to do so.
Organized events
If you don't have the chance to make the meeting happen, there are many other options how you can meet your potential customers face to face. Make a trip into the field, visit a topical conference or a trade fair, and take an active part in these events. Go to networking events of associations or other organizations, both private and governmental. Simply expose your face to your clients. This will make you different from your competition.
-mm-
Osobní setkávání a jednání: Klíč k úspěchu v prodeji
Firem je v každém oboru nespočet. A ještě více je obchodníků, kteří je zastupují. Odlišit se, přijít s něčím novým, být o krok napřed před konkurencí, to vše je snem a cílem mnoha prodejců. Dnešní doba moderních technologií nahrává urychlené komunikaci a odosobnělému způsobu jednání, a proto těm, kdo se chtějí odlišit, stačí dělat jednu jedinou věc. A sice potkávat se s klienty tváří v tvář.
Osobní jednání
Jak uvádí LinkedIn Pulse, mnozí obchodníci se dnes schovávají celé dny za obrazovkami počítačů, za e-mailem a za telefonem. Téměř nikdo dnes nevyráží takříkajíc do „terénu“. Osobní setkání přitom několiknásobně navyšuje šance uzavřít s daným jedincem obchod, dává vám možnost zapůsobit na zákazníky svojí osobností a především z vás učiní někoho, koho si klient zapamatuje. Na rozdíl od vašich konkurentů, kteří doufají, že na klienta zapůsobí za použití telefonu nebo elektronické komunikace. Pokud se vám podaří učinit s klientem osobní setkání, již se nacházíte o celou řadu kroků před všemi ostatními obchodníky.
Jak na to
Prodáváte například firemní kurzy? Nic vám nebrání v tom se projít po budově, kde vaše firma sídlí, a zajít ke všem ostatním nájemcům a přátelsky se pobavit o tom, jestli by nějaké kurzy nevyužili. Stejně tak můžete jít někdy z práce dříve a cestou se v jedné nebo dvou firmách stavit. Standardem jsou pak schůzky domlouvané přes telefon. Pokud máte jenom trochu šanci se s klientem setkat osobně, snažte se o to ze všech sil.
Organizované akce
A pokud nemáte možnost zařídit si setkání výše zmíněnými způsoby? Existuje řada možností, kde se s potenciálními klienty setkat tváří v tvář. Udělejte si výlet do terénu, navštivte konferenci k danému tématu, veletrh, případně se těchto akcí účastněte aktivně. Choďte na networkingové akce asociací nebo různých jiných organizací, soukromých nebo státních. Jednoduše se vystavte vašim klientům tváří v tvář. A odlišíte se tak od vaší konkurence.
-mm-