Připravte se na první schůzku

Get ready for a first meeting

Čeká vás první setkání s klientem? Nepodceňujte toto setkání. Hodně na něm záleží. Čím víc přípravě dáte, tím vyšší máte šanci, že bude obchod úspěšný. Inspirujte se radami, které publikoval server Inc.com. 

1) Zjistěte informace o společnosti

Předtím, než půjdete na setkání s novým klientem, si zjistětei, co je o něm veřejně známé. Navštivte webové stránky a všímejte si:

- Tiskových zpráv. Zajímají vás informace, které mohou vést k potřebě vašeho produktu. Tedy údaje o sloučení s jinými podniky, zavedení nových výrobků a nového vybavení nebo odchodu vedoucích pracovníků.

- Případových studií. Díky nim zjistíte, jak společnost řeší problémy svých zákazníků.

- Pracovních nabídek. Zjistíte tak s čím společnost potřebuje pomoc, kam se plánuje rozšířit nebo do čeho se chystá investovat peníze.

2) Dobře poznejte kupujícího

Pokud jste se s kupujícím setkal neformálně a myslíte, že ho znáte, jste na omylu. V kanceláři se může chovat úplně jinak. Proto si včas prohlédněte jeho profil na LinkedInu a pokud je to možné i životopis. Budete-li znát historii jeho rozhodování, usnadní vám to obchodování s ním.

3) Připravte si konverzační témata

Vaše cíle během prvního setkání jsou:

- Zjistit, zda zákazník váš produkt opravdu potřebuje.

- Zjistit, zda má dostatek finančních prostředků, který je schopen a ochoten do vaší nabídky investovat. Pokud jsou oba kroky ověřené, můžete posunout proces prodeje dopředu.

Potenciální zákazník má následující cíle:

- Zjistit, zda jste osoba, se kterou opravdu chce spolupracovat.

- Zjistit, zda to co prodáváte, se pro něho hodí.

Pokud obojí platí, můžete se opět posunout dále.

Všechny výše zmíněné cíle musí být splněny, aby byl obchod úspěšný. Aby cíle byly splněny, první setkání musí být smysluplné a věcné.  

-ka-

Get ready for a first meeting

Do you have your first meeting with a new customer? Do not underestimate the importance of this meeting, it can be worth a lot to you. The more time you spend preparing for the meeting, the higher the chances of success. Get inspired by these tips published by Inc.com.

1) Find out information about the company

Before you go to a meeting with a new client, find out what is publicly known about the company. Visit the website and look at:

-Press releases. You should be interested in information which may create a need for your product such as a merger, new product lines and facilities, or executive departures.

-Case studies. You will find out how the company deals with the problems of its own customers.

- Job openings. You can learn what the company needs help with, where it plans to expand or invest money.

2) Know the buyer well

Do you think that just by meeting a customer in an informal setting that you know him or her? You are mistaken. He or she can behave quite differently in the office. Therefore, examine their LinkedIn profile before the meeting. If possible, do the same with his or her biography. Knowing the history of the customer's decisions will help facilitate business dealings.

3) Prepare the conversation topics

Your targets during the first meeting are to

- Find out whether the customer really needs your product

- Find out whether the customer has enough funds to invest into your offer and whether (s)he is willing to spend.

If those are both true, set the next steps that will move the selling process forward.

Potentials have these targets:

- Find out whether you are the person they want to cooperate with.

- Find out whether what you sell is suitable for them.

If the both work, you can move forward again.

If all these points are met, the business meeting will be probably successful. To meet these goals, your initial meeting needs to be meaningful and substantive. Prepare what you are going to talk about with the client.

-ka-

Article source Inc.com - a U.S. magazine and web focused on starting businesses
Read more articles from Inc.com