Rovnováha pracovního a osobního života? Radši harmonii

A balanced life? No, harmony is better

Skoro každý profesionální obchodník se snaží o to, aby byl jeho život vyrovnaný. Pokládá dostatek volného času na duchovní a osobní život za nesmírně důležitou věc, přitom ale samozřejmě chce udržet krok s děním v korporátním světě. Ptát se na to, jak docílit rovnováhy, možná není ten správný přístup.

Ivan Misner (zakladatel a předseda společnosti BNI, což je největší networkingová společnost na světě) ve svém článku na webu sellingprof.com naznačuje, že ve skutečnosti jde o něco jiného. Pro něj totiž nic, jako je rovnováha osobního a pracovního života, neexistuje. Možná je to překvapivé... ale toto tvrzení má podloženo několika dobrými postřehy.

Žádná rovnováha, ale harmonie

Po zavrhnutí obvyklého konceptu životní rovnováhy Misner navrhuje, abychom místo toho usilovali o harmonii. Ta je totiž daleko realističtějším cílem. Je to důležitá změna, která nám dává šanci vidět celý život z trochu jiné perspektivy. A díky této perspektivě se možná budeme cítit i trochu svobodněji.

Rovnováha... to jsou vyvážené váhy. Obě dvě misky stejně těžké, to znamená že nějakou část týdne věnujeme práci a stejný čas strávíme se svou rodinou. Obzvláště lidi ze sales se vším tím cestováním a vyjednáváním prostě takového stavu docílit nemohou. Jsou příliš vytížení a jejich pracovní tempo je vysoké. Ono zmiňované „vyvážení vah“ je pro ně zhola nemožným úkolem.

Jak dosáhnout harmonie

S dosažením harmonie mohou pomoci dva základní principy. Prvním je pravidlo „soustřeďte se plně na to, kde jste a co děláte“. Nemyslete na práci když jste s rodinou, ale ani obráceně. Prostě soustřeďte veškerou svou pozornost na to, co je v přítomnosti. Čas strávený ať už s rodinou, nebo v práci, tak bude mnohem kvalitnější.

Druhý princip je zaujmout kreativní postoj k hledání času, který se dá strávit tím, co je pro vás skutečně vysokou prioritou (např. sepsání knihy). Můžete (podobně jako Ivan Misner) zůstat déle vzhůru, ale také si najít svou vlastní cestu. Stačí být kreativní a nějaký způsob jistě objevíte.

-jk-

A balanced life? No, harmony is better

Almost every professional salesperson strives for a balanced life. They consider it vital to have enough time for their spiritual and private life, whilst at the same time keeping pace with their corporate career. However, the question of how to achieve this work-life balance may not be the right question to ask.

As Ivan Misner (founder and chairman of BNI, the world’s largest business networking organisation) suggests in an article for sellingprof.com, the reality can be different. He even claims that in fact there is no such thing as a work-life balance. What a surprising statement ...  although, admittedly, it is supported by some valid points.

Not balance but harmony instead

While suggesting that we cannot really succeed in balancing our life, Misner says that what we can achieve is harmony. The differentiation is important: it is a chance to see one's whole life from another perspective – and to feel more freedom as a result.

Balance is like a set of weighing scales where the dishes on both sides have to be perfectly equal. In order to achieve a well-balanced life, we need to spend a certain part of the week working and devote exactly the same amount of time to the family. Salespeople in particular cannot succeed in this, given the requirements of their job. Their lives are simply way too busy: their days are hectic and “balancing the scales” is an impossible task.

Creating harmony

There are two basic principles that can help.  The first is to follow the rule  "be here now". Don’t think about your family when you are on a business trip and don’t bother yourself with thoughts of work when you are with people you care about. Just be where you are, fully and completely.


Next, be creative and inventive when you need to find chunks of time to do things you really consider important (writing a book for example). You can (as Ivan Misner did) use some hours late at night but you can also choose alternative methods. Be creative and you will surely find your own way.

-jk-

Article source SellingProf - a resource site for sales professionals