Are you seeking B2B clients for a new start-up? 3 tips how to do it

Sháníte B2B klienty pro nový start-up? Tři tipy, jak na to

Are you in charge of sales for a new company, or have you established your own start-up and now seeking your first deals? The beginning is often the hardest part. Without references and experience, you can often hardly compete with others. This is why it is important to create a strategy to get your very first B2B customers.

Create the profile of your ideal client.

According to a LinkedIn Pulse article, your very first step should be coming up with a profile of your ideal client. What kind of company is interested in your product? What revenue does it have, how many employees, what does it do, what projects does it have going? And, most importantly, what is the common goal of all your prospective clients? These questions must be answered and your offer subsequently adjusted so that it offers solutions to these challenges.

Know who to contact 

When creating the database of your top ideal clients, also focus on the individual representatives of these companies. Who do you want to speak to? Marketing directors, financial directors, or managers of other divisions? If it is difficult to get in touch with them through standard ways, do you know the person's whereabouts? Does they take part in any public networking events or congresses where you might reach them? Don't think of the company as an entity, also focus on individual representatives.

Don't forget about priorities and personalization.

Before you start approaching prospects, you have to allocate different priorities. Determine which of them you want as your customers the most. Most likely, these will be leaders on the market, and their name will be great as a reference. Moreover, personalize your offer in accordance to the needs of the individual clients. Your main weapon when launching your busienss is the possibility to personalize the product, so don't just offer universal solutions.

 

 

-mm-

    Sháníte B2B klienty pro nový start-up? Tři tipy, jak na to

    Máte na starosti prodej pro novou firmu nebo jste dokonce sami založili vlastní start-up a chcete se dostat k vašim prvním zakázkám? Začátky jsou mnohdy nejtěžší. Bez potřebných referencí a zkušeností se často nemáte šanci příliš poměřovat s konkurencí. Proto je důležité vyvinout strategii pro získání vašich úplně prvních B2B zákazníků.

    Vypracujte si profil ideálního klienta.

    Podle článku na LinkedIn Pulse by vaším úplně prvním krokem mělo být vypracování profilu vašeho ideálního klienta. Jaká by měla být firma, která má o váš produkt zájem? Jaký má obrat, počet zaměstnanců, čím se zabývá, jaké projekty má rozjeté? A především, jaký je společný cíl všech vašich potenciálních klientů? Tyto otázky zodpovězte a následně upravte vaší nabídku tak, aby nabízela řešení těchto výzev.

    Zjistěte si kontaktní osoby.

    Při vypracovávání databáze vašich top ideálních klientů se zaměřujte i na jednotlivé zástupce těchto firem. Koho chcete oslovit? Ředitele marketingu, finančního ředitele, nebo vedoucího zcela jiné divize? Pokud je složitě se k nim dostat standardní cestou, kde se daný člověk zdržuje? Účastní se nějakých veřejných networkingových akcí nebo kongresů, kde jej můžete zastihnout? Nepřemýšlejte o firmě pouze jako o jednom celku, ale soustřeďte se i na jednotlivé zástupce.

    Nezapomeňte na priority a na personalizaci.

    Před samotným oslovováním je nutné potenciálním klientům udělit určité priority. Řekněte si, které z nich chcete za zákazníky nejvíce. Pravděpodobně se bude jednat o ty, kteří jsou lídři na trhu a jejich jméno pak bude výborně fungovat jako reference. Dále svou nabídku personalizujte vzhledem ke konkrétním potřebám jednotlivých klientů. Vaší hlavní zbraní při rozjezdu vašeho podniku je možnost personalizace produktu, nenabízejte proto pouze paušální řešení.

     

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
    Štítky: Prodejní techniky