• RESPONSIBILITY - Do human and digital contact points provide a consistent and timely response to the customer? Is the customer able to rely on an answer or solution that meets their expectations, or are they left in the dark? Are you ready to be alerted to customer problems and give an active response? Are you still in contact with customers?
• TRANSPARENCY - do you consistently keep in touch with customers? Are they clear about what is happening and the changes that are affecting them in the short to medium term so that they can run their business?
• TAILORING - do you understand the customer's organization and personal context? How well do you appreciate their challenges and emotions, and how can you show empathy? Do you get feedback and act on it to improve and innovate what you do? Can you strengthen the customer's "intimacy"?
Once you have an idea of the customer's experience through their eyes and you have an idea of the client's reality, the consequences for your organization need to be assessed. How do your conditions and systems currently support or hinder the customer and their needs?
-bb-
V médiích se nyní hojně diskutuje o tom, jak COVID-19 ovlivní zážitky zákazníků, jakmile se firmy opět stabilizují. Co se změní pro skupinu firemních klientů? Budou mít nová očekávání nebo potřeby?
Úroveň zákaznické angažovanosti a spokojenosti zákazníků B2B byla dosud nízká ve srovnání s tím, co vidíme v B2C. Podle studie institutu Gallup:
Nikdy nebyl důležitější čas na rozhovor se zákazníky a pochopení toho, jak se cítí, přemýšlí a jak se vyvíjejí jejich potřeby, než je nyní. Po celé toto období probíhají výzkumné a statistické projekty pro klienty. Chytré organizace uznávají, že je čas diskutovat, objevovat a angažovat se spíše než ustoupit a stáhnout se. Statistiky musí být aktuální, relevantní a aktuální.
V posledních měsících jsme mohli pozorovat zrychlení digitalizace ve většině oblastí každodenního života ve snaze udržet spojení s těmi kolem nás, našimi vnějšími světy, když jsme byli doma.
Podle průzkumu Marketing Week and Econsultancy z března 2020 bylo pro společnosti věnující se segmentu B2B snadnější přejít na vzdálenou práci ve srovnání se společnostmi v segmentu B2C. 51 % B2B společností vnímalo, že jejich organizace je připravena umožnit práci na dálku ve srovnání s pouhými 34 % B2C organizacemi.
Společnost McKinsey provedla průzkum, který ukazuje některé zajímavé poznatky o úsilí prodejců organizace B2B během COVID-19. Studie proběhla v 11 zemích v sedmi sektorech. Tento průzkum zdůrazňuje, co si samotné organizace B2B v současné době myslí a co cítí. Data potvrzují, že:
Je také jasné, že poptávka po samoobslužných modelech nabývá také na důležitosti. Nebude však jediným kanálem nebo přístupovým bodem, který by zákazníci očekávali. Stane se součástí spektra možností pro klienta.
V období od ledna do dubna 2020 se zvýšil počet uživatelů videokonferenční platformy Zoom o 2 000%. Využití WhatsApp se zvýšilo o 40 % a Facebooku o 37 %. Čísla se neliší příliš ani v B2B segmentu, kde tito uživatelé používají kanály jak k soukromé komunikaci, tak ke komunikaci se zákazníky nebo svými dodavateli. I přesto, že podle průzkumu téměř polovina respondentů (46 %) považuje tento digitální model komunikace za méně efektivní než osobní, vypadá to, že potřeba udržet kontakt a vztahy udrží digitální kanály pro B2B komunikaci otevřené. Bude však nutné nalézt správnou rovnováhu digitálního a fyzického/lidského kontaktu a schopnosti skutečně se o zákazníky starat na dálku.
Zde jsou čtyři oblasti, na které by se B2B organizace měly zaměřit, aby úspěšně transformaci ustály:
Jakmile byla zkušenost zákazníka zkontrolována očima zákazníka a máte představu o realitě klienta, je třeba posoudit důsledky pro vaši organizaci. Jak v současné době vaše podmínky a systémy podporují nebo brání zákazníkovi a jeho potřebám?
-bb-
Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky