If you want to close a sale successfully, it is imperative that the prospect likes you. It may seem odd, but most customers would not buy a great product from a person they disliked. How can you make yourself seem likeable to a prospect? How can you escape from the “pushy salesperson” stereotype and get on the same wavelength with a client during a sales meeting? Here are five tips.
These tips were published in an article on the LinkedIn Pulse platform.
Smile
The simplest, yet most efficient method to instantly seem likeable to anyone. When you smile at the prospect, you're showing them that you are happy to have the opportunity to talk to them.
Do not try to avoid questions
Clients have lots of questions (open as well as unspoken) and they are tired of salespeople dodging them. Answer questions briefly, precisely, clearly, and completely. This will impress clients immensely.
Do something unselfish for the prospect
You will always impress the client if you go beyond the realm of your duties and you do something and for them that youdidn't have to. It can be just a little thing, but the symbolic crossing of your duties works like a charm.
Be spontaneous and do not act like a sales robot
Don't follow tables and manuals strictly at all times. Don't be afraid to be spontaneous. Spontaneity is connected to invention and the ability to improvise. Those are skills that help you adjust the proposal to the individual needs of the client.
If you make a promise, keep it
When a salesperson makes a promise, they need to keep it. Otherwise, the trust between the salesperson and the client is ruined forever. You should never have a reputation for promising something just to get out of an unpleasant situation, but for being someone who makes promises because they know they can keep them.
-mm-
Tipy, jak na klienta během obchodní schůzky zapůsobit dobrým dojmem
Sympatie ze strany klienta vůči prodejci jsou v úspěšném dotažení obchodu do zdárného konce zcela klíčové. Zní to možná zvláštně, ale i skvělý produkt by si většina zákazníků nekoupila, kdyby jim člověk, se kterým mají smlouvu uzavřít, byl vyloženě nesympatický. Jak působit na klienta sympaticky? A jak se vymanit ze stereotypu „vlezlého prodejce“ a dostat se se zákazníkem během schůzky takříkajíc na stejnou vlnu? Zde je pět tipů.
Tyto tipy byly uveřejněny v článku na platformě LinkedIn Pulse.
Usmívejte se
Nejjednodušší, ale zároveň nejúčinnější metoda, jak si ihned získat něčí sympatie. Na klienta se usmívejte a ukažte mu tak, že vás těší, že se s ním máte možnost bavit.
Nesnažte se vyhýbat otázkám
Klienti mají spoustu otázek (ať už vyřčených či nevyřčených) a nebaví je, pokud se prodejce snaží vyhnout tomu, aby na ně odpovídal. Odpovídejte stručně, jasně, a to na otázky v celé jejich délce a šíři. Na klienty tak rozhodně zapůsobíte.
Udělejte pro klienta něco nezištného
Na zákazníka vždy pozitivně zapůsobíte, pokud zajdete za své povinnosti a učiníte pro něj něco, co jste dělat nemuseli. Může to být drobnost, ale symbolické překročení hranice povinností působí jako kouzlo.
Buďte spontánní a nechovejte se jako prodejní robot
Nedržte se vždy přísně tabulek a manuálů a nebojte se být občas spontánní. Spontánnost sebou nese invenci a schopnost improvizace, tedy schopnosti, které vám umožní upravit nabídku individuálně tak, aby klientovi vyhovovala.
Když něco slíbíte, také svůj slib splňte
Když prodejce něco slíbí, musí to dodržet. Jinak bude důvěra mezi ním a zákazníkem navždy poněkud narušena. Získejte pověst člověka, který neříká sliby pouze pro to, aby se dočasně dostal z nepříjemné situace, ale proto, že ví, že je schopen je splnit.
-mm-