Tips on creating an attractive new product that will sell easily

Tipy, jak vytvořit nový produkt, o který bude mezi klienty zájem a bude se vám snadno prodávat

Why do some products sell well and others don't? Often  business strategy is to blame, but sometimes a product is bound to sell badly due to the way it was developed. Here are four steps you must follow during product development so you ensure its best possible marketability in the future.

Keep sales in mind from the beginning

As the American Express blog states, the usual way of doing things is product development and sales in two different phases. However, in order to ensure good marketability of a product, the very first step should be to embrace a business mind set and respect the market situation during the development process. Don't just try to make a perfect product, try above all to make a perfect product that sells well.

Make a market survey

Even before entering the development phase, make a survey of the current market. Have an analysis made, talk to clients and take a look at numbers and stats. The things you identify as a hole in the market or an insufficiently covered need should then be reflected in the product's inherent characteristics. 

Engage clients

Your product is meant for customers and they know best what they want, what they need and what they dislike about your competition's current offer. This is why you should engage clients in product development as much as possible. Let them vote, make in-depth interviews with key clients, ask them for feedback and have them act as advisors.

Test and test again 

Test everything you make on clients. Make trial groups of customers, have them work with demo versions and discuss the specifics. You may be surprised, because things you assumed would automatically work may not, and vice versa. Don't just rely on your gut, you need  hard data and numbers.

 

-mm-

    Tipy, jak vytvořit nový produkt, o který bude mezi klienty zájem a bude se vám snadno prodávat

    Proč se některé produkty prodávají snadno a jiné vůbec? Často je na vině obchodní strategie, někdy je ale již ke špatným prodejům odsouzen samotný produkt kvůli způsobu, jakým je koncipován a jak byl vyvíjen. Zde jsou čtyři kroky, které musíte následovat již v průběhu vývoje daného produktu, abyste zajistili jeho co možná nejlepší prodejnost v budoucnu.

    Od začátku uvažujte o tom, jak budete produkt prodávat

    Jak uvádí business blog společnosti American Express, standardně jsou vývoj produktu a jeho prodej dvě oddělené fáze. Abyste však zajistili vysokou prodejnost produktu, je nutné, aby vaším vůbec prvním krokem při vývoji produktu bylo obchodní uvažování a respektování situace na trhu. Nesnažte se vyrobit pouze perfektní produkt, snažte se vyrobit především dobře prodejný produkt.

    Udělejte si průzkum trhu

    Před samotným vývojem produktu udělejte sondu do současného trhu. Nechte si vypracovat analýzu, mluvte s klienty, podívejte se do tabulek a statistik. To, co identifikujete jako díru na trhu nebo nedostatečně pokrytou potřebu na trhu, by se následně mělo odrážet v základních vlastnostech daného produktu.

    Zapojte do vývoje klienty

    Váš produkt je určený zákazníkům a oni sami nejlépe vědí, co chtějí, co potřebují a co jim nevyhovuje na současné nabídce vaší konkurence. Proto byste měli co nejvíce zapojit klienty do vývoje produktu. Nechte je hlasovat, dělejte hloubkové rozhovory s klíčovými klienty, ptejte se jich na zpětnou vazbu, mějte je jako poradce při vývoji produktu.

    Testujte a testujte

    Vše, co vyrobíte, si otestujte na klientech. Udělejte zkušební skupiny zákazníků, nechte je pracovat s demo verzemi a diskutujte s klienty o konkrétních specifikách daného produktu. Možná budete překvapeni, protože věci, u kterých jste předpokládali, že budou automaticky fungovat, tak fungovat nebudou, a obráceně. Nespoléhejte pouze na váš soukromý instinkt, ale i na konkrétní analýzy a data.

     

    -mm-

    Zdroj: Business Class blog American Express - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Class blog American Express
    Štítky: Prodejní techniky