Získávání nových klientů se vám většinou prodraží. Dlouhodobý klient navíc přinese stabilitu vašemu podnikání. Zásady zveřejněné na serveru allbusiness.com vám s nimi pomohou upevnit vztahy.
1) Upřímnost
Slibujte jen to, co můžete opravdu splnit.
2) Zpětná vazba
Se svými současnými klienty konzultujte a připomínejte jim společné úspěchy.
3) Nezapomínejte
Klienty, kteří jsou s vámi delší dobu, nemáte jisté nikdy. Nezapomínejte na ně proto kvůli klientům novým.
4) Průběžný zájem
Partnerům se věnujte po celou dobu smluvního ujednání. Zesílit v době, kdy má smlouva končit, není vhodné.
5) Plnění dohod
Dodržovat to, co jsme slíbili, je základ.
6) Vzájemná komunikace
Můžete si být jistí, co váš klient potřebuje. Přesto se ho občas zeptejte na jeho názory a očekávání.
7) Role a odpovědnost
Ujasněte si vaše role a z nich vyplývající odpovědnost. Určením toho, co děláte vy a co dělá ten druhý, urychlíte společný úspěch.
8) Pravidla
Na začátku vašeho vztahu s klientem si určete základní pravidla vaší spolupráce. Pravidla pro komunikaci, mítinky a další záležitosti odstraňují nedorozumění.
9) Posuňte vaše partnerství dál
Vztahy s klientem se neutváří jen na základě vašich prodejních úspěchů. Posuňte vaše partnerství dál. Například uspořádáním oslavy k výročí vzájemné spolupráce.
-ka-
Keep your "old" clients
Gaining new clients usually requires investing more money. Building long-term partnerships with clients will bring stability to your business. Tips published by server allbusiness.com will help you strengthen relations with your clients.
1) Honesty
Promise only what you really can do.
2) Feedback
Consult with your current clients and remind them of common successes.
3) Don´t forget
There is no guarantee that your clients will stay with you forever. So don´t neglect those, who have been with you a long time, for new ones.
4) Continued interest
Pay attention to client concerns during the whole time of your contract. Waiting till final step up is ending is not appropriate
5) Keep agreements
It is essential to do what we promise.
6) Mutual communication
You may think you know what your clients need. But it is better to ask them about their ideas and expectations.
7) Roles and responsibility
Clarify your roles and the responsibility which emerges from it. Determine what you do and what others do to help to you both succeed.
8) Rules
Set rules of cooperation at the beginning of your partnership. Clear procedures for communication, meetings and other matters can eliminate misunderstandings.
9) Move your partnership forward
Relations with your clients aren´t based just on your sales achievements. Move your partnership forward. For example you can celebrate anniversary of your cooperation.
-ka-