Produkty se vyvíjí, situace na trhu se neustále mění a lidé mění názory. Z těchto důvodů je žádoucí oslovovat po určité době klienty, kteří vás již jednou dříve odmítli, zvláště pokud jste při prvním neúspěšném jednání cítili, že zde existuje potenciál, že v budoucnu se zákazník rozhodne pozitivně. Jak by ale měl vypadat e-mail, kterým existenci vašeho produktu zákazníkovi připomínáte? Máme pro vás několik tipů.
Zmiňte, že se ozýváte, protože v nabídce nebo v produktu nastaly změny
Podle článku na LinkedIn Pulse je nutné, aby váš e-mail neobsahoval pouze informace, se kterými je již klient obeznámen, ale aby informoval o určité změně. Může se jednat o novou produktovou řadu, o změnu licenčních podmínek, o nových výhodách nebo o speciální slevové akci. Musíte ale mít důvod, proč klienta vůbec znovu oslovit.
Uveďte, které významné klienty máte ve svém portfoliu
Abyste podnítili zákazníkovu zvědavost, uveďte portfolio vašich významných klientů. Ideální je, pokud jste je získali v nedávné době. Každý klient podvědomě inklinuje k tomu být ve společnosti VIP zákazníků.
Útočte na potřeby klienta
Každý klient má jeden hlavní důvod, proč se o daný produkt zajímá. Většinou se jedná o zcela konkrétní, osobní věc. Ideálně byste měli tento důvod znát již z prvního kola jednání s klientem, případně byste jej mohli zkusit odhadnout. Obsah e-mailu, a především jeho předmět, by měl tento důvod reflektovat.
Neprodávejte – místo toho nabídněte pomoc
Neprezentujte ve vašem e-mailu produkt způsobem, ze kterého je jasné, že se jej pouze snažíte prodat. Vystavte obsah vaší zprávy okolo nabídky pomoci klientovi v podobě vyřešení jeho problémů. Osoba zákazníka je alfou omegou celého prodejního procesu, a opakované oslovení klienta by tento fakt mělo reflektovat o to více.
-mm-
Approaching a client again who has already rejected you once? Four tips on how to do that
Products develop, market situations keep changing and people change their minds. This is why it is desired that after some time you re-approach prospects that already rejected you, especially if you felt during the first unsuccessful round that there is a potential that the given prospect will decide in a positive way in the future. But what should an e-mail that reminds the prospect of the existence of your product look like? Here are several tips.
Mention that you are contacting the prospect because something changed about the offer or the product itself
According to a LinkedIn Pulse article , it is necessary that your e-mail do not just include information that the prospect already knows, but that it also informs about a certain change. This might be a new product line, change in licencing conditions, new benefits or special price offers. In any case you must have a reason why you are approaching the client again in the first place.
Mention the important clients you have in your portfolio
To make the prospect curious, include the portfolio of your VIP clients. Ideally they should be acquired in the recent past. Every prospect subconsciously wats to join the company of VIP customers.
Target the needs of the client
Every client has one main reason they are interested in the given product. Usually this is a specific, personal thing. You should ideally know this reason from the first round of negotiation with the prospect, alternatively you can try to guess it. The content of your e-mail, and especially its subject line, should reflect this reason.
Offer help instead of just selling
Do not present the product in your e-mail in a way that makes it clear that you are just trying to sell it. Build up your message around the idea of helping the prospect by solving their problems. The persona of the customer is alpha omega of the whole sales process, and this should be even more reflected in your second approach of the prospect.
-mm-