There can be quite a gap between how you see your brand and how customers see it. While you might be trying accentuate certain aspects of your company, completely different things can come to minds of the customers when they think about you. How can you improve your company's image? What needs to be done? Here are four tips.
First step: Find out what it's like now
As MarketingProfs.com states, the first step towards improving the way clients perceive your company is finding out how they see it now. Remember that reality can be vastly different from your expectations, and that getting to know your clients' opinions requires a professional and thorough procedure. Consider leaving this to a professional company. You can start by looking at discussion servers where clients rate your products.
Second step: Get in the mindset of your clients
Have a detailed picture of your clients, their motivations, needs, income, etc. Don't just define your “typical” customer. Analyze what clients buy, what situation they're in when they make a purchase and what they expect from your product. Don't just assume that everyone will have the same expectations and requirements you would have.
Third step: Define key parameters
Analyze the data you collected and find out which aspects are the most crucial for your clients and focus on them. If you learn that clients have an issue with something you have never considered problematic before, solve the problem. On the other hand, if clients have a positive opinion of something you have neglected or not even noticed, think about how you can emphasize and use these points in marketing and sales.
Fourth step: Implement changes
Based on the points mentioned above, make systemic changes that will eliminate the negative aspects of your company and accentuate the positive ones. Don't keep these changes to yourself. On the contrary, inform your customers about the changes, come up with special offers and sell your new, improved image everywhere you go.
-mm-
Jak vylepšit značku vaší firmy v očích zákazníků
Mezi tím, jak vnímáte vaši značku vy a tím, jak ji vidí vaši zákazníci, může být značný rozdíl. Zatímco vy se můžete snažit akcentovat určité prvky vaší firmy, zákazníci si mohou ve spojení vybavovat zcela jiné věci. Jak vylepšit vnímání vaší značky zákazníky? Co je pro to třeba udělat? Přinášíme vám čtyři tipy.
První krok: Zjistěte aktuální stav
Jak uvádí MarketingProfs.com, prvním krokem ke zlepšení vnímání vaší značky je zjistit, jaké to vnímání je. Pamatujte, že realita se může podstatně lišit od vašich představ a že získání přehledu o názorech klientů vyžaduje odborný a pečlivý přístup. Zvažte, že jej svěříte odborné firmě. Pro začátek je dobré podívat se například na diskuzní fóra, kde klienti hodnotí zkušenosti s vašimi produkty.
Druhý krok: Proniknete do mysli vašich klientů
Udělejte si přesnou představu o vašich klientech, jejich motivacích, potřebách, příjmech, apod. Nesnažte se však pouze definovat jednoho „typického“ klienta. Snažte se zanalyzovat, jaké produkty si kteří lidé kupují, v jakých životních situacích se nachází a co od vašeho produktu očekávají. Nepředpokládejte, že všichni od vašeho produktu očekávají to, co byste od něj očekávali nebo chtěli vy.
Třetí krok: Definujte klíčové parametry
Analýzou získaných dat určete, které body hrají největší roli ve vnímání klientů, a na tyto body se poté soustřeďte. Jestliže zjistíte, že zákazníci vnímají jako největší problém něco, co jste až doposud jako problém neviděli, odstraňte tuto chybu. Pokud se naopak dozvíte, že klienti pozitivně vnímají dříve opomíjený aspekt vaší značky, zamyslete se nad tím, jak tento prvek v prodeji i marketingu více podpořit a zdůraznit.
Čtvrtý krok: Zaveďte změny
Na základě výše uvedených bodů proveďte systémové změny, které eliminují negativně vnímané prvky vaší firmy a zdůrazní ty pozitivní. Tyto změny před klienty neskrývejte. Naopak, informujte je o změnách, vymyslete speciální nabídky a na každém kroku prodávejte vaši novou, vylepšenou identitu.
-mm-