E-mailová komunikace je pro mnoho obchodníků stále jedna z nejdůležitějších forem získávání nových klientů. Při současné konkurenci elektronické komunikace a spamů je nutné, aby e-mail klienta zaujal a zbytečně neodradil chybami, které se v e-mailech často vyskytují.
Zde je seznam deseti chyb, kterých se musíte za každou cenu vyvarovat při psaní obchodních e-mailových zpráv.
1. Chyba ve jméně klienta
Podle blogu společnosti HubSpot je jakákoli chyba v přepisu jména klienta včetně použití jiného jména (např. při přeposílání e-mailu) velmi nepříjemným signálem vůči adresátovi.
2. Chyba ve vašich údajích
Chyba ve vašem jméně, telefonním čísle či dalších kontaktech, na které se mohou adresáti vašeho e-mailu obracet, svědčí o nedostatku profesionality.
3. Špatné datum
Zvláště při přeposílání e-mailů si zkontrolujte data a časy.
4. E-mail zaslaný na nevhodnou adresu
Pokud si nedáte tu práci, abyste našli veřejně dostupný kontakt na člověka, kterému váš e-mail náleží, nemůžete čekat, že špatně zvolený adresát danému člověku váš e-mail přepošle.
5. Nepoužívání odstavců
Odstavce rozdělují segmenty, myšlenky a body. Vizuálně nám pomáhají se v textu vyznat. Nikdo nechce číst jeden dlouhý blok textu.
6. Příliš mnoho informací
E-mail musí být krátký, úderný, a v žádném případě nesmí klienta zahltit přílišným množstvím informací.
7. Absence výzvy k akci
Z e-mailu by mělo být jasné, co po příjemci chcete – odepsat vám, podívat se na web, zaregistrovat se? Tato výzva musí být v e-mailu jasně formulována.
8. Nefungující odkazy
Nefunkční odkazy opět svědčí o absenci smyslu pro detail a o neprofesionalitě.
9. Očividné kopírování
Pokud části textu kopírujete (např. z webu dané společnosti) a je to poznat (např. tím, že necháte původní formátování, které je jiné než zbytek e-mailu), moc na klienta nezapůsobíte.
10. Gramatické chyby
Chyby v gramatice a pravopise by se v obchodním e-mailu rozhodně neměly vyskytovat.
-mm-
The 10 worst mistakes you can make in a business e-mail
For many businesspeople, e-mail communication remains one of the most important forms of prospecting. But the current competition in e-mail communication (such as spam) demands that your e-mail engages prospects and does not drive them away due to mistakes in the message.
Here is a list of ten mistakes that you must avoid at all costs when writing business e-mails.
1. Mistake in the name of the prospect
According to the blog of the HubSpot company, misspelling the name of the client or using a different name (e.g. when forwarding another e-mail) is a very unpleasant signal towards the recipient.
2. Error in your data
A mistake in your phone number or your name signals a lack of professionalism.
3. Wrong date
Check dates and times, especially when forwarding a previous e-mail.
4. E-mail sent to the wrong address
If you do not take the time to find the address, available to the public, to which your e-mail should obviously have been sent, you cannot expect the recipient to forward your e-mail to the right person.
5. Not using paragraphs
Paragraphs are split into segments, thoughts and points. These help the reader orientate in the text. No one wants to read one long chunk of text.
6. Too much information
The e-mail must be short, straight to the point, and in no way should it overwhelm the prospect with too much information.
7. Lack of a call to action
It should be clear from the e-mail what it is you want from the person – reply to you, check the website, get registered? This call to action must be clearly expressed in your e-mail.
8. Non-functional links
Links that do not work again signal a lack of sense for detail and unprofessionalism.
9. Obvious pasting
If you copy and paste parts of text (e.g. from the website of the given company) and it is obvious (e.g. you leave the original format that differs from the rest of the e-mail), you will hardly impress the client.
10. Grammatical errors
There should definitely be no grammar or spelling mistakes in your e-mail.
-mm-