Video is an increasingly important tool for raising the awareness of your brand and business. Why shouldn't you use a globally available tool offering easy management and distribution of your advertising messages? YouTube is a marketing platform the successful use of which involves almost nothing more than knowing where to click. Practical tips for the use of this great marketing tool were published on Allbusiness.com.
1) Be genuine
Viewers will be able to tell if you are not authentic. Take an example from Dove and their advertisements concerning women's beauty.
2) Create useful videos
Make the video useful for your audience. Teach them something new. Present your product as a natural need which will occur if they want to engage in the activity presented on the video. If you want to sell golf clubs for beginners, the easiest thing you can do is to make a video subtly showing the advantages of your clubs for the beginner's game.
3) Be short
Most people stop watching a video after one minute. So try to make your video as short as possible - but without its losing anything in terms of interest value.
4) Do not be satisfied with just one video
If you really want your video to have an impact, you should make more videos. Over time the quality of your videos will improve and you will create for yourself a loyal base of followers.
5) Engage influential people
If you know that someone famous has a positive opinion of your brand, try to engage her/him in your YouTube campaign. This may be much more effective than traditional marketing. If an influential person likes your brand, so will people who watch videos of this person.
6) Go Live
You can stream live with a verified YouTube account. Stream interesting and informative events held by your company. Live broadcasts will help expand your audience. Remember to let your audience know you are going to create an on-line event. Fans will like getting to interact with you in the real-time comments below.
7) Engage customers
Let customer stories inspire you. They can even perform in your video. For example, you can focus on how your product helped customers at the beginning of their business.
-ka-
7 způsobů, jak využít YouTube pro marketing
Video je stále důležitějším nástrojem pro zvyšování povědomí o značce a byznysu. Proč tedy nevyužít celosvětově dostupný nástroj, který nabízí jednoduchou správu a distribuci reklamních sdělení? YouTube patří k marketingovým platformám, k jejichž úspěšnému využití stačí v podstatě jen umět správně klikat. Praktické rady pro využití tohoto skvělého marketingového nástroje publikoval server Allbusiness.com.
1) Buďte opravdoví
Diváci poznají, pokud nejste přirození. Inspirujte se například společností Dove a jejími reklamami zaměřenými na ženskou krásu.
2) Vyvářejte užitečná videa
Vaše videa by měla zákazníka naučit něco nového. Svůj produkt prezentujte jako přirozenou potřebu, která vyplyne z toho, když se zákazník bude chtít angažovat v činnosti, kterou ve videu prezentujete. Když například prodáváte golfové hole pro začátečníky, udělejte výukové video. Jemně naznačte výhodu vašich holí pro golfové začátečníky.
3) Buďte struční
Většina lidí přestane po minutě video vnímat. Proto se je snažte co nejvíc zkrátit, aniž by ztratilo cokoliv ze své zajímavosti.
4) Nespokojte se pouze s jedním videem
Pokud chcete, aby mělo vaše video skutečný dopad na ostatní, vytvořte více videí. Časem budou vaše videa kvalitnější a stvoříte si věrnou základnu těch, kteří vás budou sledovat.
5) Zapojte vlivné lidi
Pokud víte, že někdo známý má pozitivní vztah k vaší značce, pokuste se ho do vaší YouTube kampaně zahrnout. Tato strategie bude fungovat daleko víc než tradiční marketing. Pokud má vlivná osoba ráda vaši značku, budou ji mít rádi i ti, kteří sledují videa této osoby.
6) Vysílejte naživo
Pokud máte ověřený účet na YouTube, můžete vysílat živě. Podělte se o akci, kterou pořádáte a která je zajímavá a informativní. Pomůže vám to rozšířit řady vašeho publika. Nezapomeňte o tom dát klientům vědět. Fanoušci rádi sdílejí své názory v komentářích pod videem v reálném čase.
7) Zapojte zákazníky
Nechte se inspirovat příběhy vašich zákazníků. Můžou se objevit i přímo ve videu. Zaměřte se například na to, jak jim vaše produkty pomohly, když začínali s podnikáním.
-ka-