-bb-
Zaměřte se na výkonnostní marketingové strategie, které fungují.
Marketingoví pracovníci, kteří hodnotí konverze pomocí posledních kliknutí na stránkách s výsledky vyhledávače, musí vzít v úvahu dva hlavní faktory: záměr uživatelů a místo, odkud tito uživatelé přichází – a není to jen z Google.
Při určování podnětu k nákupu stále záleží na klíčových slovech. Profesionálové na organické SEO uvádějí, že čím konkrétnější jsou klíčová slova, tím bývají efektivnější. Jde o součást tzv. Long Tail strategie.
Long Tail (česky dlouhý ocas nebo dlouhý chvost) je termín, který je v online marketingu (zejména v souvislosti se SEO a PPC) spojován s objemem vyhledávání obecně velmi populárních slov a specifických slov s nižší mírou popularity. Klíčová slova a spojení, která jsou specifická a jsou na „delším konci ocasu“, mají sice menší počet konverzí na webu, avšak samotná hodnota konverze je vyšší právě proto, že jsou pro cílové publikum relevantnější/konkrétnější.
Postupně vám umožňují vám postupně získat větší provoz na vašem webu a najít nové a motivované publikum.
Podle marketingové společnosti WordStream je více než 33 % vyhledávání na Google delší než čtyři slova.
Používejte ale strategie klíčových slov, která bude mixovat méně i více specifická klíčová slova, se kterými přichází sami zákazníci, pokud vyhledávají konkrétní produkt – jako například „prodej“.
Amazon je dominantní platformou pro zákazníky, kteří jsou připraveni nakupovat. Například v loňském roce 49 % Američanů zahájilo vyhledávání produktů na Amazon.com, zatímco pouze 22 % začalo své vyhledávání zboží na Google. V polovině pandemie v letošním roce také Amazon zaznamenal ve třetím čtvrtletí meziroční nárůst o 37 % na čistý objem 96,1 miliard USD.
V uzavřených ekosystémech, jako je Amazon, tržiště vytvářejí algoritmy – pokud tedy nepoužívají vyhledávač třetích stran, jako je Google. Výzkum z března 2020 se domníval, že takové ekosystémy usnadňují měření. „Aby mohl produkt uspět na Amazonu, musí mít produkt hodnocení relevantních klíčových slov,“ uvádí se ve zprávě. "Toto hodnocení je určeno algoritmem, systémem se třemi skupinami faktorů: zákaznická zkušenost, maximalizace prodeje a atraktivita produktu."
Výzkum uvedl, že produkty dostupné členům Amazon Prime byly zastoupeny touto skupinou faktorů, což vedlo ke zvýšení prodeje. Může k tomu dojít, protože Amazon Prime poskytuje lepší zákaznickou zkušenost, která je součástí uvedeného algoritmu. Lepší zkušenost zákazníků tedy zvyšuje umístění produktu ve výsledcích vyhledávání klíčových slov na portálu.
Studie Google, která sledovala nákupní cestu jednoho zákazníka dospěla k závěru, že 85 % spotřebitelů podnikne akce týkající se produktu do 24 hodin a výkonnostní marketéři také dávají přednost tomu, aby věděli, která reklama, klíčové slovo nebo odkaz v sponzorovaném příspěvku podpoří prodej.
Obchodní portál Amazon například přišel nástrojem pro přiřazování zdrojů, aby bylo možné sledovat konkrétní kontaktní body vedoucí zákazníky na Amazon.com. To je také jeden z důvodů, proč Amazon apeluje na výkonnostní marketéry, aby sledovali právě atribuci posledního kliknutí.
Podle jiné studie 55 % „agilních marketérů v Amazonu“ používá model posledního kliknutí pro přiřazení prodeje, což podle výzkumníků znamená, že fungují v podobném módu, jakým kdysi pracovali marketingoví pracovníci vyhledávače Google. Pouze 14 % PPC specialistů si myslí, že má model posledního kliknutí takový význam.
Dle závěrů je to tedy velmi podobné nastavení, ve kterém Google AdWords přerostl v 90. letech další marketingové kanály. Model posledního kliknutí a CPC převládl a stal se lepší metrikou oproti stávajícím řešením.
-bb-