You can find popular topics on social networks by hashtags (#).
Many managers believe that it is best to plan a company's marketing message well in advance. The potential benefits of this approach are well known. However, this strategy can also lead to the brand being perceived as artificial and too distanced from the target audience. Give the team freedom and leave it carefully to trends and spontaneous conversations so that they can quickly formulate funny messages in response to these events.
In order for a team to respond to external events as they evolve, it may be necessary for companies to sometimes relinquish certain levels of control over communications. Keep in mind, however, that the marketing team may press the "submit" button too quickly. To protect themselves, companies must identify the right employees who will be able to publish relevant content in a timely manner that is not delayed by bureaucratic processes.
-bb-
Jak vytvářet příspěvky na sociálních médiích, které přinášejí kliknutí na obsah a samozřejmě i zisky? Na to se zaměříme v dnešním článku.
Jak efektivně zapojit zákazníky v digitálním světě zůstává pro mnoho podniků dnes záhadou. A v blízké budoucnosti to nebude snazší, protože rostoucí počet spotřebitelů je frustrován digitální komunikací, jako jsou online reklamy. Loňská studie zkoumala potenciál komunikace na sociálních sítích, která uživatele neomrzí, naopak takový obsah rádi sdílí s ostatními.
Výzkumníci přišli v rámci průzkumu s novým termínem – improvizované marketingové intervence (IMI), který značí marketingovou komunikaci zahájenou na pozadí významné události, která se právě odehrává. Učebnicovým příkladem IMI je třeba slavná tweetovaná grafika Oreo ze Super Bowlu z roku 2013, inspirovaná výpadkem proudu, který hru na půl hodiny zastavil. Kromě neočekávaných komentářů k událostem, které se odehrály, použila reklama společnosti Oreo humor k podpoře náklonnosti k produktu. Tato kombinace vedla nejen k tomu, že se komunikace stala virální, ale také navýšila zisky.
Další experimenty odborníků také potvrdily, že humor a aktuálnost jsou hlavními hnacími silami virality. V další studii předložili 800 účastníkům falešné tweety a požádali je, aby je hodnotili pro humor, včasnost a překvapení, stejně jako pro jejich ochotu retweetovat. Zjistili, že tweety, které byly považovány za vtipné a překvapivé, ale také aktuální, inspirovaly mnohem více ducha sdílení sociálních médií. Podobné závěry potvrdily i další dílčí experimenty a studie výzkumníků.
Z výzkumu vyplynulo pět pravidel pro zvýšení efektivity a dopadu online obsahu:
Svědectví nebo ocenění humoru má zásadní vliv na kvalitu interakce. Účinnost je zároveň úzce spojena s načasováním a překvapením.
Lidé obecně a zejména uživatelé internetu mají touhu spontánně se zapojit do událostí, které se právě odehrávají. Včasnost v reakci na vnější událost vnáší do humoru marketingové komunikace nové palivo a poskytuje více podnětu pro touhu lidí spojit se s ostatními prostřednictvím rychlého sdílení.
Spíše než zaplatit XY korun za reklamu, můžete zvážit publikaci vtipného a včasného (nebo neočekávaného) sdělení, které se týká nějaké pravidelně konající se události (např. olympijské hry, udílení významných ocenění aj.). Případně na specifické události s nejistými termíny (např. spekulace o tom, kdy bude k dispozici vakcína proti COVID-19)
Populární témata dohledáte na sociálních sítích podle hashtagů (#)
Mnoho manažerů věří, že marketingové sdělení firmy je nejlépe naplánovat s dostatečným předstihem. Potenciální výhody takového přístupu jsou dobře známy. Tato strategie však může také vést k tomu, že je značka vnímána uměle a příliš vzdáleně od cílového publika. Dejte týmu volnost a nechte jej pečlivě trendy a spontánní rozhovory, aby mohl rychle formulovat vtipné zprávy v reakci na tyto události.
Aby tým mohl reagovat na vnější události, jak se budou vyvíjet, bude možná nutné, aby se podniky někdy vzdaly určité úrovně kontroly nad sděleními. Pamatujte však, že marketingový tým může příliš rychle stisknout tlačítko „odeslat“. Aby se firmy ochránily, musí identifikovat ty správné zaměstnance, kteří budou schopni včas publikovat relevantní obsah, který nebude zdržován byrokratickými procesy.
-bb-