Communication via e-mail has its own specifications. It's cheap, quick and a very popular way of addressing prospects, but you must be sure that you include everything that needs to be there so that you have the best possible chance to beat the competition.
This list was published by INC.com.
Subject
The subject of your e-mail must be short, straight-to-the-point, and make the prospect want to read on.
First 100 characters
The first one hundred characters of your e-mail are the most important part – focus on them.
Mobile phone optimization
Your e-mail must display well on computers, as well as mobile phones and tablets.
Brevity
A business e-mail is not a good time for you to try your hand at being a writer. Avoid vague phrases and poetic expressions and reduce the text to a necessary minimum.
No graphic items
Do not embed andy graphic items in the e-mail and do not attach any files. Different viewers show graphic files differently and the layout might be damaged.
High-quality databases of prospects
The core of your success with e-mail campaigns are good quality databases and having contact information to decision makers.
One idea
Your e-mail should offer one basic idea and everything should revolve around it. It cannot be a catalogue or a list of all available options.
-mm-
Jak by měl vypadat e-mail s nabídkou pro klienta?
Komunikace přes e-mail má svá specifika. Jelikož se jedná o levný, rychlý a tedy i velmi oblíbený způsob oslovování klientů, musíte si být jisti, že do psaní e-mailu dáváte všechno, co tam má být, a zároveň že se vyvarujete nejčastějších chyb a že tak máte mezi konkurencí co největší šanci uspět.
Tento seznam přinesla webová stránka INC.com.
Předmět
Předmět e-mailu musí být krátký, úderný a musí podněcovat zvědavost.
Prvních 100 znaků
Prvních sto znaků vašeho e-mailu jsou ty nejdůležitější – zaměřte se na ně.
Přizpůsobení na mobily
Váš e-mail se musí dobře zobrazovat nejenom na počítačích, ale i na mobilech a tabletech.
Stručnost
Nepokoušejte se hrát si v obchodním e-mailu na spisovatele, omezte vágní a plané fráze a květnaté vyjadřování a omezte text na to nejdůležitější minimum.
Bez grafiky
Nedávejte do e-mailu grafiku ani nepřikládejte přílohy. Grafické soubory se totiž v různých prohlížečích zobrazují jinak a dojem z e-mailu by mohl být narušen.
Kvalitní databáze kontaktů
Základem úspěchu u e-mailových kampaní jsou kvalitní databáze, kontakty na zástupce společnosti s rozhodovacími pravomocemi.
Jedna myšlenka
E-mail by měl nabízet jednu základní ideu a měl by se kolem ní točit. Váš e-mail nesmí být katalog ani seznam všech dostupných možností.
-mm-