In the world of marketing today, it is mobile and social communication that win the most attention. E-mail communication is losing its influence. But e-mail marketing is still one of the best tools to deliver results and a return on investment. Efficient e-mail marketing will help you increase sales and improve customer loyalty. Allbusiness.com brought a few tips on how to make the most of your e-mail marketing strategy.
1) Make sure addressees will open your e-mails
Take a close look at your web analytics and learn as much as possible about your demographics and the behavior of customers. Find out who is your audience, what ages are they, where they live, how they use your site and what content is the most important to them. Use this data to create a campaign. The Subject line of e-mail is very important. It determines whether it will be opened or not.
Identify the main points which your addressees have in common. Adjust the content of your e-mails to this information. Content of an e-mail should be valuable and helpful so people will read it and share it.
2) Network of subscribers
It´s not enough to just make compelling content. You have to share it with somebody. So make a contact network. The easiest way is to display your e-mail on your website so potential clients can register.
But it is not the only way to convince a potential customer to share his e-mail. Each time there is something new on your web site, share it across social media. Have links to your website on other sites where your client base is likely to visit. The more, the better. Every person who clicks on a link is a potential e-mail subscriber.
3) Something extra
Customers know that their e-mail addresses are valuable to you. So offer them more for their subscripting and motivate them. You can offer exclusive access to content or a discount on their next order. You will increase the changes of getting more subscribers.
-ka-
Jak na e-mailový marketing
V současném světě vede marketing skrze mobilní telefony a sociální sítě. E-mailová komunikace se tak dostává do pozadí. Přesto e-mailový marketing zůstává jedním z nejlepších způsobů, které přinášejí výsledky a návratnost investic. Efektivní e-mailový marketing vám pomůže zvýšit prodeje a zlepšit věrnost zákazníků vůči vaší firmě. Server Allbusiness.com přinesl několik tipů, jak nejlépe využít e-mailový marketing.
1) Ujistěte se, že příjemci vaše e-maily otevřou
Ponořte se do analýzy svých webových stránek a zjistěte co nejvíce o demografii a chování zákazníků. Vyvoďte, kdo jsou vaši zákazníci, jak jsou staří, kde bydlí, jak užívají vaše webové stránky a co z obsahu je pro ně nejdůležitější. Tato data poté použijte k tvorbě kampaně. Důležitý je předmět e-mailu, který určí, zda bude e-mail otevřen nebo ne.
Identifikujte slabá místa, která mají vaši adresáti společná a přizpůsobte tomu obsah e-mailu tak, aby byl hodnotný a užitečný. Lidé by si ho měli chtít přečíst a sdílet.
2) Síť odběratelů
Vytvořit přesvědčivý obsah nestačí. Potřebujete ho s někým sdílet. Vytvořte si proto síť kontaktů. Nejsnazší způsob je vložit e-mail na váš web, kde se zájemci mohou zaregistrovat.
Jsou ale i jiné způsoby, jak adresáta přesvědčit, aby poskytl svůj e-mail. Pokud se na vašem webu objeví něco nového, sdílejte to skrze sociální sítě. Umisťujte odkazy na své webové stránky na sítích, které váš potenciální zákazník může navštívit. Čím více, tím lépe. Každý, kdo klikne na váš odkaz, je potenciální e-mailový odběratel.
3) Něco navíc
Zákazníci vědí, že jejich e-mailová adresa je pro vás cenná. Proto jim za toto poskytnutí nabídněte něco navíc a motivujte je. Nabídněte například přístup k hodnotnému obsahu, který ostatní nemají nebo slevu na další objednávku. Zvyšujete tak šanci, že získáte více odběratelů.
-ka-