Obsahový neboli content marketing je dnes králem v oblasti B2B marketingu. Objem korporátního obsahu, která si lidé mohou sami vyhledat a sdílet, se za posledních 5 let znásobil hned osmkrát. Nicméně se zdá, že tento hojný obsah čtenáři stále méně sdílejí s ostatními. Proč?
Nedávná studie společnosti Track Maven zabývající se softwarem pro marketingovou analytiku ukazuje, že v content marketingu je skutečná kvalita stále spíše výjimkou. Co jsou základní fakta?
Především však neexistuje nikdo, kdo by si rád četl obsah, který je pouhou reklamou. A aby takový obsah ještě sdílel na sociálních sítích? To zkrátka nemůžeme očekávat, upozorňuje web business2community.com.
Začněte tím, že nebudete marketérem. Musíte se stát tak trochu novinářem. Vaše obchodní cíle byste měli na chvíli odložit. Prozkoumejte obsah, který produkujete – a buďte přitom co nejobjektivnější. Zde jsou 3 zásadní otázky:
Jednostranné příběhy lidé logicky odmítají jako neobjektivní. Proto se snažte přiznat nějaké slabiny vlastního produktu, a to i v případě, že se právě tento produkt snažíte zpropagovat. Zranitelnost totiž pomáhá vytvořit důvěru a také váš obsah činí mnohem zajímavějším. Upřímnost přináší důvěru.
Když ukážete konflikt a nakonec řešení, čtenáře to více zaujme a bude bavit. Pokud chcete pozornost, vytvořte konflikt.
Když potřebujete komunikovat určité sdělení, vsaďte na zajímavou osobu, která to udělá za vás. Nejlepší příběhy jsou ty o lidech.
-jk-