Prepare your online marketing strategy for the impending recession

Připravte svou strategii pro online marketing na blížící se recesi

One of the worst economic downturns in recent history awaits us. Companies with good supplier relationships and strong distribution management are well prepared to take swift action in response to developments. Don't let the economic forces of the market overwhelm your business. Adapt your online marketing strategy to the expected recession and identify proactive steps to ensure economic stability in the long run.

Evaluation of marketing expenses

It is natural that e-commerce brands reduce marketing expenses in times of change. However, some companies may benefit from these measures. As other competitors reduce spending on channels such as Google, Amazon, and Facebook, you can achieve lower average campaign costs, which will result in lower CPC and CPM metrics, or higher conversion rates.

Investment in social networks

The use of social networks has increased significantly, so you should shift your investment in ads and creatives, especially the format of videos, which are becoming increasingly important in the online world. According to a recent Nielsen study, the percentage of content consumed on social networks during quarantine measures increased by 60%. Facebook alone, which owns the WhatsApp platform, has seen a 40% increase in its use due to the COVID-19 pandemic. And these are certainly not negligible numbers.

Understanding Over-the-top (OTT) content

In addition to the increase in content and attention paid to social networks, the environment and the way people consume content are also changing. For example, according to HBO, the number of viewers who watch television, possibly for hours at a time, watching a number of series and movies, has increased rapidly. For example, HBO Now has seen a 70% increase in such users. Therefore, focus more on the benefits of OTT advertising due to increased available inventory and lower eCPM. Instead of using set CPMs, you can benefit from program advertising and take advantage of real-time market shifts that result from lower streaming costs. When you decide to invest, also make sure that you fully understand the assignment in the OTT channels.

Optimization for mobile devices

The ability to easily buy and read information and messages on a mobile phone or on an app should be a matter of course today. In order to optimize for mobiles, you should ensure that your websites and e-shops can load pages in three seconds and provide a clear user interface for mobile shopping and information retrieval. When evaluating consumer demand data, teams can also invest in software to help you automate ad movement in response to consumer trends. In addition, you should continuously evaluate your mobile bidding strategy.

 

Unfortunately, we are only at the beginning of the recession and no one knows what it will bring. To be able to make the most objective decisions possible, you need to understand how your audience's behavior is constantly changing and identify proactive ways to update your advertising, social media, mobile, and OTT investments accordingly.

 

 

-bb-

    Připravte svou strategii pro online marketing na blížící se recesi

    Čeká nás jeden z nejhorších ekonomických poklesů v novodobé historii. Ustojí ji jen společnosti s dobrými dodavatelskými vztahy a silným distribučním řízením, které jsou navíc dobře připraveny podniknout rychlé akční kroky v reakci na vývoj. Nenechte ekonomické síly trhu, aby zdolaly vaše podnikání. Přizpůsobte vaši online marketingovou strategii očekávané recesi a identifikujte proaktivní kroky k zajištění ekonomické stability v dlouhodobém horizontu.

    Vyhodnocení marketingových výdajů

    Je přirozené, že e-commerce značky snižují marketingové výdaje v době změn. Některé firmy však mohou z těchto opatření vytěžit. Jelikož ostatní konkurenti snižují výdaje na kanály jako Google, Amazon a Facebook, vy můžete díky tomu docílit nižších průměrných nákladů na kampaně, které se projeví například jako nižší hodnoty v metrikách CPC a CPM, anebo naopak získáte vyšší míru konverzí.

    Investice do sociálních sítí

    Využití sociálních sítí se výrazně zvýšilo, a proto byste měli přesunout investice do reklam a kreativy, zejména do formátu videí, jejichž význam v online světě narůstá. Podle aktuální studie společnosti Nielsen vzrostla procentuální konzumace obsahu na sociálních sítích během karanténních opatření o 60 %. Jen samotná společnost Facebook, která je vlastníkem platformy WhatsApp, zaznamenala 40% nárůst jejím používání v důsledku pandemie COVID-19. A to jistě nejsou zanedbatelná čísla.

    Porozumění Over-the-top (OTT) obsahu

    Vedle nárůstu obsahu a pozornosti věnované sociálním sítím se mění také prostředí a způsob, jakým spotřebitelé obsah konzumují. Například podle společnosti HBO rapidně vzrostl počet diváků, kteří tráví vkuse u televizní obrazovky třeba i hodiny času a zhlíží celé řady seriálů a filmů. Například HBO Now zaznamenalo 70% nárůst takových uživatelů. Zaměřte se proto více na výhody OTT reklamy kvůli zvýšenému dostupnému inventáři a nižším eCPM. Místo toho, abyste používali nastavené CPM, můžete profitovat z programové reklamy a využívat tržní posuny v reálném čase, které jsou výsledkem nižších nákladů na streamování. Když se pro investici rozhodnete, ujistěte se také, že plně rozumíte přiřazování v OTT kanálech.

    Optimalizace pro mobilní zařízení

    Možnost bez problémů nakoupit a pročítat informace a zprávy v mobilu nebo v aplikaci by se mělo stát dnes už samozřejmostí. V zájmu optimalizace pro mobily byste proto měli zajistit, aby vaše weby a eshopy dokázaly načítat stránky do tří sekund a poskytly přehledné uživatelské rozhraní pro mobilní nakupování a čerpání informací. Při vyhodnocování údajů týkajících se poptávky spotřebitelů můžete týmy také investovat do softwaru, který vám pomůže automatizovat přesun reklamy v reakci na spotřebitelské trendy. Kromě toho byste měli průběžně vyhodnocovat i strategii nabídek pro mobilní zařízení.

     

    Bohužel jsme teprve na začátku recese a nikdo neví, co přinese. Abyste byli schopni přijímat co nejobjektivnější rozhodnutí, je nutné pochopit, jak se průběžně mění chování vašeho publika a identifikovat proaktivní způsoby, jak aktualizovat své investice do reklamy, sociálních a mobilních sítí a OTT.

     

     

    -bb-

    Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing