Tipy a nástroje pro efektivní týmovou práci na sociálních sítích (1/2)
Pokud pracujete v týmu, který se věnuje sociálním sítím, pravděpodobně víte, jak náročné může být udržet všechny na jedné lodi. A co teprve, pokud pracujete na dálku. Jak tedy dostat vše pod kontrolu, aby tým fungoval produktivně?
Rozdělte role
Každý tým je složen z jednotlivců, kteří se navzájem liší, každý má jedinečnou kvalitu a odborné znalosti. Jako manažer musíte porozumět této rozmanitosti a identifikovat vlastnosti, díky nimž je každý člen týmu jiný. Musíte jim poté přiřadit jejich konkrétní pracovní role, aby věděli, co mají dělat. Zde jsou dvě běžné strategie, které můžete použít:
- Přiřaďte roli podle sítě – rozdělte své marketingové úsilí v sociálních médiích na různé kanály a pro každý kanál mějte konkrétní osobu odpovědnou za správu. Tímto způsobem se pracovní úsilí dělí rovnoměrně, můžete mít přímý kontaktní bod pro sledování výkonu pro daný kanál a nedochází k nejasnostem.
- Přiřaďte roli podle funkce – například jedna osoba má na starosti tvorbu obsahu, druhá má na starosti publikování a distribuci atd. Na základě velikosti týmu, flexibility a dovednosti jednotlivců si můžete vybrat strategii.
Bez ohledu na strategii, kterou si vyberete, je naprosto nezbytné, abyste role neustále střídaly a každý měl možnost se učit a zlepšovat. Kromě toho také zvyšuje úsilí o spolupráci v týmu, protože se učí všichni navzájem.
Zaměřte se na svou strategii a styl sociálních sítí
Jakmile budete mít rozdělené role, je potřeba definovat proces, kterým se bude řídit každý jednotlivec. Buďte co nejkonkrétnější:
- Vypracujte strategii – Každé podnikání je jedinečné a vaše sociální síť by to měla odrážet stejně. Musíte zdokumentovat strategii a sdílet ji se všemi v týmu, aby se s ní mohli sladit. Poté můžete přejít k definici pracovních procesů.
- Vytvořte si průvodce stylem – Veškeré snahy o komunikaci na sociálních sítích by měly být jednotné a synchronizované s vaší značkou. To je důvod, proč musíte vytvořit průvodce stylem sociálních sítí a sdílet s týmem.
Vytvořte týmové procesy
Nejdůležitějším krokem bezproblémové spolupráce v týmu sociálních sítí je vývoj pracovních postupů, které by všichni následovali.
- Nastavte si kalendář – Naplánujte si své kampaně na sociálních sítích a pomocí publikačního kalendáře udržujte harmonii ve své publikační frekvenci a úsilí. Použití publikačního kalendáře je ve skutečnosti nejchytřejší způsob, jak udržet všechny členy týmu na stejné stránce, protože každý může vidět, co a kdy se zveřejňuje online.
- Zpracování konkrétních scénářů – Například vyřizování technických dotazů na sociálních sítích. Jelikož je váš tým sociálních sítí vaší první komunikační linkou, musí být schopen sdělit základní informace uživatelům. Na základě konkrétního scénáře však musí vědět, kam dotaz předat, a požádat daný tým/osobu o převzetí.
Stále se vyvíjejte
To, co před několika dny fungovalo jako strategie, se dnes mohlo stát zastaralým trendem. To je důvod, proč je udržení flexibility ve spolupráci s týmem sociálních sítí klíčové. Vy a váš tým musíte mít neustálé smysluplné interakce, abyste se ujistili, že vy můžete držet krok s těmito neustálými změnami. Můžete to udělat takto:
- Nepřerušovaná komunikace – Definujte komunikační kanály, kde mohou členové týmu sdílet nápady a aktualizace. Tento tok informací, který udržuje všechny ve smyčce, umožňuje týmům držet krok s nejnovějšími trendy a podle toho přinést změny v pracovních strategiích.
- Včasná setkání pro výměnu nápadů – Kromě pravidelné výměny komunikace musí mít tým vždy pravidelná setkání, aby analyzoval, jak věci fungují, změny v trendech a jak můžete připravit své úsilí v sociálních sítích na budoucnost.
-bb-