There is no simple guide on how to be successful against your competition. The firms that are successful and keep growing are able to combine many factors and are able to offer services that exceed those of their competition. However, there are five basic things that you have to offer to your clients so that they don't leave you for the competition.
High-quality products and/or services
As the SalesForce blog states, product quality is the keystone. Even the best marketing, sales techniques and customer service can't keep your company “in the green” if the product you are offering is of low quality or if its real value is significantly disproportionate to its price.
Multi-channel support
There can't just be one channel for communicating with customer service. Clients are used to a so-called “omnichannel” customer service, i.e. service that works with numerous channels. Customers can choose the most convenient option given the situation.
Anticipating problems
Quality customer service doesn't just solve problems, but does its best to anticipate them. Your customer service has to look for holes in the service and automatically offer patches for these problems. You have to inform clients in advance about potential risks and regularly makes sure that everything is as it should be.
Personalization
Adjusting the product to the needs of individual clients is a crucial, almost automatic request. Let clients put together their own personal, ideal product.
Loyalty bonuses
If someone is a long-term customer of your company and they have already invested a lot in your business partnership, it is expected that you will offer them some loyalty bonuses. There is nothing that can make long-term customers upset like offering better bonuses to new clients than to loyal ones.
-mm-
Chcete mít loajální a spokojené zákazníky? Zde je 5 věcí, které pro to můžete udělat
Na to, jak obstát v konkurenčním boji, neexistuje jednoduchý návod. Úspěšné a rozrůstající se firmy dokáží umně skloubit celou řadu faktorů, díky čemuž dovedou nabídnout klientům služby, které převyšují jejich konkurenci. Lze ale jmenovat pět základních věcí, které musíte klientovi nabídnout, aby vás neopustil k vaší konkurenci – a právě těchto pět věcí vám prozradíme v dnešním článku.
Kvalitní služby či produkt
Jak uvádí blog SalesForce, základním kamenem je kvalita produktu. I sebelepší marketing, prodejní techniky či zákaznický servis nedovedou udržet firmu v „zelených číslech“, pokud je produkt, který nabízí, nekvalitní nebo jeho reálná hodnota výrazně neodpovídá jeho ceně.
Podpora na více kanálech
Komunikační kanály zákaznického servisu se nesmí omezovat pouze na jeden. Dnešní zákazníci jsou zvyklí na tzv. „omnichannel“ servis, tedy zákaznický servis pracující s vícero kanály, mezi kterými si mohou vybrat ten nejvhodnější pro danou situaci.
Předcházení problémům
Kvalitní zákaznický servis neřeší pouze problémy, ale snaží se jim za každou cenu předcházet. Vyhledává potenciální díry v poskytnutých službách a zdarma a automaticky nabízí záplaty. Předem klienty informuje o možných rizicích a pravidelně se u zákazníků informuje, že je vše v pořádku.
Personalizace
Upravení produktu individuálním potřebám klientů je v dnešní době zásadní, až automatický požadavek. Dejte zákazníkům možnost sestavit si jejich vlastní ideální produkt.
Věrnostní benefity
Jestliže je někdo vaším zákazníkem dlouhodobě a již do vašeho obchodního partnerství hodně investoval, předpokládá se, že mu jako věrnému klientovi nabídnete určitá zvýhodnění. Nic nedovede dlouhodobé klienty odradit více než to, když noví klienti získávají větší benefity, než jakým se dostává věrným zákazníkům.
-mm-