Customer reviews influence your business in many ways. They impact revenues and customer opinions about you. They may improve your services and business operations. Allbusiness.com wrote about why it is important to stay informed of your online reputation and make efforts to enhance it.
1) Provide reviews
If you provide customer reviews on your website for potential customers, you will increase people's trust in you. A new customer is more likely to believe the words of another customer than what you yourself say. Google´s addition of AdWords Review Extensions enables reviews to be placed into the search pages, where a potential customer will discover you for the first time
2) Do not be afraid to ask
If you know that a customer is satisfied with your services, do not be shy about asking him or her for reviews. Be polite, not pushy. You can motivate the customer in some way.
3) Customer feedback
Customer online reviews provide great feedback. Use this information for improving product offers, solving problems of customers or dealing with logistical issues. Excellent customer service is important for customer trust. If customer service is poor, customers are likely to pass the word on. So customer reviews should appear first on your website. Then you can assess the situation and respond.
Your competition in the online world is high. One of the ways to be different might be reviews from satisfied customers. Use Google, your website and other tools. Reviews written by customers will be received positively. The more reviews clients find while looking for information about you, the better.
-ka-
Nazapomínejte na zákaznické reference
Hodnocení zákazníků působí na vaše podnikání v mnoha směrech. Ovlivňuje tržby a názory zákazníků na vaše služby. Může vás vést i k vylepšování provozu vaší firmy. Mít přehled o tom, co se o vás píše na internetu, je proto velmi důležité. Navíc se poté můžete snažit svou pověst vylepšit. Server Allbusiness.com napsal o tom, proč je důležité sledovat vaší online pověst a usilovat o její zlepšování.
1) Zpřístupněte hodnocení
Pokud zpřístupníte zákaznické reference novým potenciálním zákazníkům, zvýšíte tak důvěru ve vás. Nový zákazník bude raději věřit vychvalování výrobku od jiného zákazníka než od výrobce produktu. Doplnění Google AdWords o Review Extensions umožňuje umisťovat hodnocení přímo na vyhledaných stránkách, když vás zákazník poprvé objeví.
2) Nebojte se zeptat
Víte-li, že je zákazník s vašimi službami spokojen, nebojte se ho o poskytnutí reference požádat. Buďte zdvořilí, nesnažte se vtírat. Můžete zákazníka nějakým způsobem motivovat.
3) On-line zpětná vazba
Hodnocení zákazníků on-line poskytuje skvělou zpětnou vazbu. Použijte tyto informace ke zlepšení nabídky produktů, řešení problémů zákazníků nebo k řešení logistických problémů. Skvělý zákaznický servis je základ důvěry zákazníků k vaší firmě. Pokud bude váš zákaznický servis špatný, je pravděpodobné, že to vaši zákazníci řeknou ostatním. Proto je důležité, aby se zákaznické hodnocení objevilo jako první u vás. Máte pak možnost vyhodnotit situaci a zareagovat.
Vaše konkurence v on-line prostředí je vysoká. Jedním ze způsobů, jak se odlišit může být právě reference od spokojených zákazníků. Využívejte Google, vaše webové stránky i jiné nástroje. Recenze psaná zákazníky bude mít u dalších zákazníků ohlas. Čím víc ohlasů klient během vyhledávání informací o vás najde, tím lépe.
-ka-