In most cases, retaining a client is simpler, cheaper and less time-consuming than seeking and attaining a new one. Moreover, a better revenue can be drawn from a stable, satisfied clientele due to upselling. As a businessperson, you must not only focus on selling to new clients, but you cannot forget about the potential of the current client base. Therefore here are five tips on how to increase the loyalty of your customers.
Know your clients
As Entrepreneur.com states, too many service providers and product sellers focus on things they believe are important, not on things that are considered important by their clients. Get to know your customers as well as possible, know what their priorities are and what it is they are interested in.
Personalize your products
Despite the benefits of wide-scale surveys, every client is an individual with different preferences. At the beginning of having a satisfied client is a well-performed needs analysis carried your before the sale. Your overall approach to the customer should then in the future always reflect his or her individual needs.
Improve customer service
Customer service is the alpha and omega of customer loyalty and satisfaction. This is why you need to focus on it and improve it if you want to better retain your clients. Especially if you have gaps in your existing customer service.
Keep in regular contact with your customers
One way to better retain clients is to be in regular contact with them. And not just when you want to sell them a new product or when they themselves reach out to you. As a sales representative, you can reach out to them from time to time to have a selfless chat, or at least create some form of newsletter.
Improve onboarding of new clients
How you onboard new clients, i.e. how you register them, explain your company's system or provide them with your product, plays an extremely important role in how loyal the customer will be to you afterwards. Never neglect onboarding new customers and you will be rewarded with their increased loyalty.
-mm-
Pět tipů, jak si zajistit větší loajalitu klientů
Udržet si klienta je ve většině případů snazší, levnější a časově méně náročné, než shánět a nabírat nového zákazníka. Ze stálé, spokojené klientely navíc díky dodatečným prodejům může proudit i větší zisk. Coby obchodník se nesmíte pouze soustředit na prodej novým klientům, ale nesmíte zapomínat i na potenciál, který nabízí vaše současná klientská základna. Zde je proto pět tipů, jak si zajistit vyšší věrnost svých zákazníků.
Poznejte své klienty
Jak uvádí Entrepreneur.com, příliš mnoho poskytovatelů služeb a prodejců se soustředí na věci, o kterých jsou přesvědčeni, že jsou důležité, a nikoliv na věci, které za důležité považují klienti. Poznejte co nejvíce vaše zákazníky, zjistěte, jaké mají priority, a co je zajímá.
Personalizujte vaše produkty
I přes veškerý přínos plošných šetření je každý klient individuum s různými preferencemi. Základem spokojeného zákazníka je kvalitně provedená analýza potřeb ještě před samotným prodejem. Váš celkový přístup k danému klientovi by pak i do budoucna měl odrážet jeho individuální potřeby.
Zlepšete zákaznický servis
Zákaznický servis je alfou a omegou loajality a spokojenosti zákazníků. Proto je nutné se na něj soustředit a vylepšit jej, pokud si chcete své klienty lépe udržet. Zvláště pokud máte ve vašem stávajícím zákaznickém servisu mezery.
Buďte se zákazníky v pravidelném kontaktu
Jedním ze způsobů, jak si klienty lépe udržet, je být s nimi v pravidelném kontaktu. A to nejen, když jim chcete prodat nový produkt nebo když oni sami se vám ozvou. Ale můžete se jim coby obchodní zástupce čas od času nezištně ozvat a popovídat si, případně vytvořit alespoň nějakou formu newsletteru.
Zlepšete onboarding nových klientů
To, jak nové klienty „naberete“, tedy jak je registrujete, vysvětlíte jim systém vaší firmy nebo jim poskytnete váš produkt, hraje extrémně důležitou roli v tom, jak poté bude zákazník vůči vám loajální. Nezanedbávejte onboarding nových zákazníků a vrátí se vám to v tom, že vám budou věrnější.
-mm-