Avoid customer dissatisfaction

Předejděte nespokojenosti zákazníků

Do you often have to deal with unsatisfied customers? Whether their dissatisfaction is justified or not, these tips published on Prosalesmagazine.com will help you to avoid conflict.

1) Listen

You will often find out that the customer's anger is not personal. While the customer is talking, try to find something you can agree with. Use your negotiating skills.

2) Lots of complaints are based on poor communication

Establish clear rules. Insist on them without exceptions.

3) Reliable vendors

Sometimes you are not at fault, but your vendor is. Be sure that your vendor delivers goods on time in good condition. Do not forget that if there is a problem, the customer complains to you, not to the vendor. Changing the vendor may be enough to resolve the problem.

4) Manage your reputation

You can't please everyone all the time. Be aware that bad reviews will spread through social media sites very quickly. If you do not respond, your career will be undermined. Transfer your communication skills to online communication. Follow social media sites and answer customer objections. Building a positive reputation online will help your visibility and will give customers confidence in you.

5) Define your limits and stick to them

Complaints usually do not get so bad that a salesperson would "fire" a client, but everybody has a limit beyond which negotiations cease. For example, some products have a very subjective sense of quality. Do not let the customer exploit you. Some customers are not worth that kind of stress. In extreme cases, do not worry about cutting off business communication with this type of client.

-ka- 

    Předejděte nespokojenosti zákazníků

    Setkáváte se často s nespokojenými zákazníky? Ať už je jejich nespokojenost oprávněná nebo ne, rady zveřejněné na serveru Prosalesmagazine.com vám pomohou těmto situacím předcházet.

    1) Poslouchejte

    Často zjistíte, že zlost zákazníků není mířena na vaši osobu. V projevu zákazníka najděte něco, s čím můžete souhlasit. Používejte své vyjednávací schopnosti.

    2) Hodně stížností vzniká na základě špatné komunikace

    Zaveďte během prodeje jasná pravidla. Trvejte na nich a nedělejte výjimky.

    3) Spolehliví dodavatelé

    Někdy nemusí být chyba ve vás, ale v dodavateli. Ujistěte se, že ten váš doručuje vše včas a za kvalitních podmínek. Nezapomínejte, že když nastane problém, zákazník se obrátí na vás, ne na dodavatele. K vyřešení problému může někdy stačit změna dodavatele.

    4) Dbejte na svoji pověst

    Ne každému se pokaždé zavděčíte. Buďte si vědomi toho, že špatné hodnocení se rychle šíří skrze sociální média. Pokud nezareagujete, podkopete tak svou kariéru. Převeďte své schopnosti jednat se zákazníkem do on-line komunikace. Sledujte sociální média a odpovídejte na reakce zákazníků. Budování dobrého jména na internetu posílí vaší viditelnost a tím i zákazníkovu důvěru ve vás.

    5) Definujte a držte se svých hranic

    Stížnosti většinou nezajdou tak daleko, že by prodejce "vyhodil" zákazníka. Každý má ale své hranice, za kterými končí jeho  schopnost vyjednávat. U některých produktů je například pocit hodně subjektivní. Nenechte se klientem vydírat. Někteří zákazníci za stres během vyjednávání nestojí. Nebojte se proto v krajních případech se zákazníkem přerušit komunikaci.

    -ka-

    Zdroj: ProSales - americký web věnovaný novinkám a trendům v obchodování