Who would not want to have loyal customers? But it does take an effort. Here are seven tips on how to increase the loyalty of your clientele with customer service.
This list is inspired by a Forbes article.
Numerous communication channels
Do not force your clients use just one communication channel and give them the option to choose the one that fits them.
Great service in decisive moments
The quality of customer service must be kept high, especially in crucial moments, like purchase confirmation, contract extension, problem solution, failing to perform the duties on your part, etc.
Openness
For the client to be loyal, it is important that he/she feels that there is nothing your company hides and that everything is solved in an open way, including unpleasant facts.
Regular contact
Do not get in touch with customers only if there is a problem or when you need something. A regular contact builds good relationships and, at the same time, prevents problems from occuring.
Consistency
Customer service should be consistent, unified, and its components should not contradict one another.
Listening
Do not make your clients repeat themselves, and try to listen to what they are really saying and thinking.
Data analysis
Use modern technologies to analyze the satisfaction level of your clients, to measure interaction times, etc. You might uncover problems that you would otherwise have no chance of noticing.
-mm-
Sedm tipů, jak pomocí zákaznického servisu zvýšit loajalitu vašich klientů
Kdo by nechtěl mít věrné zákazníky? Nic ale není zadarmo. Zde je sedm tipů, jak pomocí zákaznického klientu dosáhnout věrné klientely.
Tento seznam vychází z článku na Forbesu.
Více komunikačních kanálů
Nenuťe vaše klienty používat pouze jeden komunikační kanál a dejte jim na výběr, aby si mohli zvolit ten, který jim vyhovuje
Skvělý servis v zásadních momentech
Kvalitu zákaznického servisu je nutné udržet vysoko, především v rozhodujících momentech, jako je potvrzení nákupu, prodloužení smlouvy, řešení problému, nesplnění povinností z vaší strany, apod.
Otevřenost
Aby byl zákazník věrný, je nutné, aby cítil, že vaše firma před ním nic netají a řeší s ním vše otevřeně, a to včetně nepříjemných faktů.
Pravidelný kontakt
Nespojujte se s klienty pouze, pokud je nějaký problém nebo když od nich něco potřebujete. Pravidelný kontakt buduje dobré vztahy a navíc působí jako prevence problémů.
Ucelenost
Zákaznický servis by měl být ucelený, konzistentní, a jeho jednotlivé části a kroky by si neměly odporovat.
Naslouchání
Nenuťte vaše klienty, aby se museli opakovat, a snažte se naslouchat tomu, co skutečně říkají a myslí.
Datová analýza
Využívejte moderní technologie k analýze spokojenosti vašich klientů, k měření časů interakcí, apod. Odhalíte tak možná problémy, kterých byste si jinak neměli jak všimnout.
-mm-