Tips on how to get a loyal clientele

Tipy, jak získat loajální klientelu

What is the key to building a large, long-lasting, loyal clientele? A good sales team is essential. Another necessity, especially when it comes to retaining current clients, is excellent customer service, which will not only help you raise the loyalty of current clients but will also help you grow your client base thanks to referrals. In this article, we will focus on what clients care about the most in customer service when they recommend a  company to their friends, acquaintances and relatives.

These tips were published by the MyCustomer website.

Let your clients know that you care about them

Make it clear to your clients that you do not take them for granted, that you appreciate them and that you will do your best to retain them. Make your clients your partners in reaching a shared goal. Do this on the level of your whole client base (loyalty programs, bonuses) as well as individual clients (face-to-face meetings, saying "thank you" personally, providing services beyond the scope of the "obligatory" business relationship).

Style and branding

To make your clients recommend your company to their peers, you need to give them a reason to do it. Your product must have a style that distinguishes it from your competition. Make your solution non-traditional, attractive, exclusive. A creative, zero-cost idea will often do. In many cases, you do not need to invest any resources into a unique style.

Excellent service

Excellent customer care is a necessity. Try to keep mistakes to the absolute minimum, they might damage the image of your company in the eyes of your clients forever. If a problem does eventually occur, never turn your back on it. Clients can understand the human element of making mistakes. But what is important is how you approach these problems as the representative of the company. If you do not address a problem sufficiently, you can say goodbye to any possibility that the client would ever recommend your company to anybody.

 

-mm-

    Tipy, jak získat loajální klientelu

    Jaký je klíč k vybudování dlouhodobě loajální, silné a dostatečně velké klientely? Dobrý prodejní tým je jednou nutností. Druhou nezbytností, důležitou hlavně v udržení stávající klientely, je pak excelentní zákaznický servis, díky kterému nejen že se zvýší loajalita současných klientů, ale díky spokojeným zákazníkům se bude vaše klientela skrz doporučení stabilně dále rozšiřovat. V tomto článku se podíváme, na čem klientům v rámci zákaznického servisu nejvíce záleží v souvislosti s doporučením vaší společnosti jejich známým, přátelům či rodině.

    Tyto tipy uveřejnila webová stránka MyCustomer.com.

    Dejte najevo, že si svých klientů ceníte

    Dávejte svým zákazníkům jasně najevo, že jejich přízeň nepovažujete za samozřejmou, že si jí vážíte a budete dělat vše pro to, abyste si své zákazníky udrželi. Udělejte z vašich klientů partnery v dosažení společného cíle. A to jak na úrovni celé klientely (věrnostní programy, bonusy), tak i na úrovni jednotlivých zákazníků (face-to-face kontakt, osobní poděkování, služby nad rámec "povinného" obchodního vztahu).

    Styl a branding

    Aby vaši klienti vaši společnost doporučovali svým známým, musíte jim k tomu dát důvod. Váš produkt musí mít styl, který se vymyká všem ostatním. Zapracujte na brandingu vaší společnosti, zamyslete se nad tím, jak se můžete odlišit od konkurence. Udělejte vaše řešení netradiční, atraktivní a exkluzivní. Často stačí kreativní, beznákladový nápad. Mnohdy nemusíte do vašeho unikátního stylu investovat žádné prostředky.

    Excelentní servis

    Samozřejmostí je pak vynikající péče o klienty. Snažte se za každou cenu zabránit jakýmkoliv excesům, které nenávratně poškozují firmu v očích vašich zákazníků. Jestliže nějaký problém nastane, neotáčejte se k němu nikdy zády. Klient dokáže pochopit lidský faktor, chybu i různá opomenutí. Rozhodující ovšem je, jak se k podobným problémům postavíte vy coby zástupce firmy. Jestliže nepostihnete nějaký problém dostatečným způsobem, můžete se navždy rozloučit, že by vás klient někomu doporučil.

     

    -mm-

    Zdroj: MyCustomer - britský portál věnovaný marketingu a zákaznickému servisu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje MyCustomer