Customer loyalty is essential

Věrnost zákazníka je základ

Many salespeople and companies still use the same behaviour patterns as everyone else when communicating with clients. But generally accepted concepts, such as focusing on customers and their satisfaction, are not enough. If you want to be the best, you have to gain a customer´s confidence, loyalty and strengthen the working relationship. Probably the most important aspect is the partnership with a client, the importance of which is mentioned by topsalesworld.com.

It is not just about re-wording the principle of sales and service. It is a move from transactional customer satisfaction to strong and lasting loyalty. A good business partnership is like a proper relationship: you both have to agree on a plan, which should reflect the nature and needs of all involved. A push to increasing sales and market share often diverts the attention of businesspeople from current clients to new ones. If you want to achieve long-term success, however, you have to support and develop long-term partnerships with your best clients.

Invest in existing clients

Do you work hard but your results do not seem to reflect your efforts? You are probably investing more money in expansion of sales instead of current clients. So it's time to change tactics. There is no quick way to a loyal customer; you have to be patient. First, convert a prospect into a satisfied customer; then you can convert the satisfied customer into a client who will be (nearly) your devoted fan. It doesn´t matter whether you are a door-to-door rep selling cookware or an experienced businessperson. Creating a solid basis for your business through existing customers is the best way to increase revenue.

-ka-

    Věrnost zákazníka je základ

    Spousta prodejců a společností používá během snahy o zaujmutí klienta stále stejné vzorce chování jako ostatní. Všeobecně přijímané koncepty jako orientace na zákazníka a jeho spokojenost ale nestačí. Pokud se chcete stát těmi nejlepšími, musíte získat zákazníkovu důvěru, věrnost a posílit vzájemnou spolupráci. Pravděpodobně nejpodstatnější je vytvořit s ním partnerství. O jeho důležitosti se zmiňuje server topsalesworld.com.

    Nejedná se ale o stejnou záležitost jako dokola omílaný princip prodeje a servisu. Jde o posun od spokojenosti zákazníka s obchodní transakcí k jeho pevné a trvající věrnosti. Dobré obchodní partnerství je jako opravdový vztah. Musíte si vzájemně dohodnout plán, který zohledňuje povahy a potřeby všech zúčastněných. Často se stává, že důraz na zvyšování prodeje a podílu na trhu odvádí pozornost prodejců od stávajících zákazníků k zákazníkům novým. Pokud ale chcete být dlouhodobě úspěšní, musíte podporovat a rozvíjet dlouhodobé vztahy se svými nejlepšími klienty.

    Investujete do stávajících klientů

    Pracujete tvrdě a přesto to není vidět na vašich výsledcích? Pravděpodobně i vy investujete víc peněz do rozšíření prodeje namísto podpory již existujících zákazníků. Je na čase změnit taktiku. Cesta k věrným a loajálním klientům není rychlá. Musíte postupovat trpělivě. Z potenciálního zákazníka udělejte spokojeného zákazníka. Z něho časem můžete vytvořit klienta, který se bude chovat (téměř) jako váš skalní fanoušek. Nezáleží na tom, zda jste podomní prodavač hrnců nebo zkušený businessman. Vytvoření pevného základu pro podnikání na principu vašich nynějších klientů je nejúčinnější způsob, jak zvyšovat výnosy.

    -ka-

    Zdroj: Top Sales World - globální komunita pro odborníky v oblasti prodeje