Is your product worth it? Find out how customers see it

Stojí váš produkt za to? Zjistěte, jak to vidí zákazníci

We use a variety of tricks during the sales pitch. But, have you ever thought about measuring how much clients appreciate your product? The server Inc.com brings a few tips how to find out. If you use this information as much as possible, you may become a more successful seller. This information can also help convince retailers to sell your product in their business.

1) Measuring the websites

More then 80 % of consumers research products on the web sites even if they are planning to buy it in a store. So follow the trends in web metrics. Measure  on-line traffic, searches queries and engagement on social sites. Free tools like Google Trends, Google Keyword Planner or program Compete can be helpful.

2) Pay attention to referrals

If you analyze on-line customer reviews, you will find out how customers perceive the product. Then you can use this information to verify the potential for expanding into other markets. Also pay attention to any comments.

3) Share articles about you

Retailers like newspaper articles. Sharing an article about you or your product on Facebook or Twitter is a great recommendation. Consumers like to communicate their impressions, especially on social networks. Positive on line referrals are excellent  validation of your product. Customers are much more likely to shop if they read a positive review on social networks.

-ka-

    Stojí váš produkt za to? Zjistěte, jak to vidí zákazníci

    V rámci prodeje se využívají nejrůznější triky. Napadlo vás ale měřit také to, jak moc zákazníci oceňují váš produkt? Server Inc.com přináší několik tipů, jak to zjistit. Vytěžíte-li z těchto informací co nejvíc, máte šanci stát se úspěšnějším obchodníkem. Tyto údaje přesvědčí i ostatní prodejce, aby váš produkt zařadili do své nabídky.

    1) Měření webových stránek

    Více než 80 % spotřebitelů hledá produkty on-line i když chtějí nakoupit v kamenném obchodě. Následujte proto trendy v měření webových stránek. Využijte měření intenzity on-line provozu, vyhledávání dotazů a zapojení na sociálních sítích. Můžou vám pomoci rovněž bezplatné nástroje Google Trends, Google Keyword Planner nebo program Compete.

    2) Všímejte si referencí

    Analyzujte on-line hodnocení zákazníků. Zjistíte tak, jak zákazníci váš produkt vnímají a ověříte jeho potenciál pro rozšíření na dalších trzích. Všímejte si i komentářů pod hodnocením.

    3) Sledujte články o vás

    Obchodníci mají rádi novinové články, je to skvělé prověření pro váš produkt. Čím častěji je článek o vás sdílen na Facebooku nebo Twitteru, tím lépe. Speciálně na sociálních sítí si konzumenti sdělují dojmy z užívání výrobků a služeb. Jedná se o další skvělé ocenění vašeho produktu. Zákazníci jsou náchylnější nakupovat, když se o produktu dočtou pozitivní informace na sociálních sítí. 

    -ka-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com