• ability to monitor multiple social networks on one platform,
• Advanced keyword tracking
• Alerts that you can customize to suit your needs.
Because brand accounts are likely to be manipulated by different people, you also need to set clear rules for your reputation on social media. It is important to maintain a communication style that is consistent with the overall face of the brand. Statistics and reports also need to be regularly generated and shared across the company to help inform executive strategy. An important step is also to introduce a plan for continuity and regularity of the publication.
A comprehensive strategy for monitoring reputations on social networks is absolutely key for companies today and rests on your employees' shoulders. If you regularly monitor and maintain community communication and engagement, you will be able to effectively influence your brand's reputation on networks.
-bb-
Bez sociálních sítích se v dnešní době jen stěží obejdete. Každý typ produktu sice nevyžaduje denní aktivitu na konkrétní síti, avšak měli byste zde být alespoň přítomní a sledovat, jak se povědomí o vaší značce šíří. Zde je pár doporučení, jak přistupovat, sledovat a měřit reputaci firmy v tomto online prostředí.
Dobrá reputace značky na sociálních sítích spočívá v rukou správce sociálních sítí společnosti. Tento člověk je zodpovědný za budování povědomí a silného jména na napříč různými sociálními platformami. Manažeři sociálních médií byli měli být osobnostně nastaveni tak, aby jim bylo přirozené prohlédavat různé platformy a pracovat se zmínkami značky ve všech možných variantách. Taktéž by měli být schopni upozornit i ostatní na běžné překlepy názvu značky, aby bylo snadné značku nebo konkrétní produkt dohledat v diskuzích.
Za příklad si můžeme vzít roli manažera sociálních sítí pro společnost Coca Cola, který na konkrétní síti aktivně sleduje každou možnou proměnnou hledaného výrazu značky, například: Coca-Cola, Kola, CocaCola, Coca Cola, CoccaCola, CocoCola a podobné výrazy.
Zároveň je potřeba v rámci monitoringu zahrnout také uvozovky kolem výrazů, které zajišťují, že ve výsledcích vyhledávání na sociální síti budou zahrnuty pouze přesně formulované výrazy (např. „Coca-Cola“). Správce sítí také průběžně monitoruje všechny hashtagy, které se objevují v příspěvcích na sítích ve spojitosti se značkou.
V závislosti na odpovědnosti správce sociálních médií lze tyto proměnné rozšířit dále například o firemní jména, vedoucí pracovníky, lokality, zeměpisné oblasti, události atd.
Můžete využít celou řadu dostupných nástrojů pro sledování sociálních sítí. Některé jsou dokonce bezplatné, i když s omezenými funkcemi. Než se rozhodnete pro konkrétní řešení, zkontrolujte, aby vámi vybraný software poskytoval tyto funkce:
Vzhledem k tomu, že s účty značky budou pravděpodobně manipulovat různí lidé, je potřeba také nastavit jasná pravidla pro svou reputaci na sociálních sítích. Je důležité udržovat komunikační styl, který je konzistentní s celkovou tváří značky. Statistiky a zprávy je také třeba pravidelně generovat a sdílet napříč společností, aby pomohly informovat výkonnou strategii. Významným krokem je také zavedení plánu pro kontinuitu a pravidelnost publikace.
Komplexní strategie monitoringu reputace na sociálních sítích je v dnešní době pro firmy naprosto klíčová a leží na bedrech vašich lidí. Pokud pravidelně sledujete a udržujete komunikaci a angažovanost komunity, budete schopni účinně ovlivňovat dobré jméno vaší značky na sítích.
-bb-