-mm-
E-mailová komunikace je pro mnoho obchodníků stále jedna z nejdůležitějších forem získávání nových klientů. Při současné konkurenci elektronické komunikace a spamů je nutné, aby e-mail klienta zaujal a zbytečně neodradil chybami, které se v e-mailech často vyskytují.
Zde je seznam deseti chyb, kterých se musíte za každou cenu vyvarovat při psaní obchodních e-mailových zpráv.
Podle blogu společnosti HubSpot je jakákoli chyba v přepisu jména klienta včetně použití jiného jména (např. při přeposílání e-mailu) velmi nepříjemným signálem vůči adresátovi.
Chyba ve vašem jméně, telefonním čísle či dalších kontaktech, na které se mohou adresáti vašeho e-mailu obracet, svědčí o nedostatku profesionality.
Zvláště při přeposílání e-mailů si zkontrolujte data a časy.
Pokud si nedáte tu práci, abyste našli veřejně dostupný kontakt na člověka, kterému váš e-mail náleží, nemůžete čekat, že špatně zvolený adresát danému člověku váš e-mail přepošle.
Odstavce rozdělují segmenty, myšlenky a body. Vizuálně nám pomáhají se v textu vyznat. Nikdo nechce číst jeden dlouhý blok textu.
E-mail musí být krátký, úderný, a v žádném případě nesmí klienta zahltit přílišným množstvím informací.
Z e-mailu by mělo být jasné, co po příjemci chcete – odepsat vám, podívat se na web, zaregistrovat se? Tato výzva musí být v e-mailu jasně formulována.
Nefunkční odkazy opět svědčí o absenci smyslu pro detail a o neprofesionalitě.
Pokud části textu kopírujete (např. z webu dané společnosti) a je to poznat (např. tím, že necháte původní formátování, které je jiné než zbytek e-mailu), moc na klienta nezapůsobíte.
Chyby v gramatice a pravopise by se v obchodním e-mailu rozhodně neměly vyskytovat.
-mm-
Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu