How to engage Gen Z with your marketing campaign

Jak vaší marketingovou kampaní zaujmout zástupce Generace Z

Some products are meant for young people, but sales are not going well because the company doesn't know how to address the target audience. Other products that are meant primarily for older users could also be sold to young people with the right marketing campaign. Here are four tips on how to engage the youth market.

Social networks

The first tip that obviously comes to mind is, according to Forbes, presence on social networks. Presence alone doesn't mean much by itself though. You have to engage users through originality, you have to be active in interacting with users, reply to requests and create catchy campaigns. Otherwise the investment put into social media might just be wasted.

Stories

Young people are more idealistic, engaged and open to new ideas than older people. Don't just focus on glorifying your product; share stories, inspiration and your company's philosophy. Young people are willing to pay extra for products with a story, an idea or a higher goal behind them.

Visualisation

Generation Z doesn't really like to read long articles and detailed technical descriptions of products. You should make everything visual. Instead of describing your product using the written word, use a video. Instead of charts, use infographics, and instead of anonymous testimonials, use photos of real clients and let them tell their stories.

Diversification within millennials

Many inexperienced marketers, especially from the older generation, think that there is a universal recipe for selling to young people. However, this group is diversified to many sub-groups in terms of demographics, economics and pure spirit. Don't make the mistake of trying to engage all these groups of consumers through a “cool” campaign that is trying hard to be “in” and is very obviously intended for younger audiences. Some of your prospects might have a negative reaction.

 

-mm-

    Jak vaší marketingovou kampaní zaujmout zástupce Generace Z

    Některé produkty jsou určené mladým lidem, ale jejich prodej vázne, protože daná firma pořádně neumí zaujmout danou cílovou skupinu. Jiné produkty, které jsou určené primárně pro starší uživatele, by mohly najít odbytiště i u mladých lidí, kdyby tomuto cíli odpovídala i daná marketingová kampaň. Zde jsou čtyři tipy, jak zaujmout mladé lidi z Generace Z.

    Sociální sítě

    První tip, který napadne snad každého, je podle Forbesu přítomnost na sociálních sítích. Samotná přítomnost ale ještě nic neznamená. Musíte zaujmout originalitou, musíte být aktivní v interakci s uživateli, odpovídat na dotazy a vytvářet chytlavé kampaně, jinak se vám investice vložené do propagace na sociálních sítích mohou rozplynout.

    Příběhy

    Mladí lidé jsou více idealističtí, zapálení a otevření novým myšlenkám, než starší generace. Nesoustřeďte se tedy pouze na glorifikaci vlastností daného produktu, sdílejte příběhy, inspirace, vaši filosofii. Mladí lidé jsou ochotni si připlatit za produkty s příběhem, myšlenkou a nějakým vyšším cílem.

    Vizualizace

    Generace Z příliš neholduje dlouhým textům nebo detailním technickým popisům produktu. Vše je dobré vizualizovat. Místo textového popisu utvořte video, místo čísel vytvořte jednoduchou infografiku, místo anonymních referencí sdílejte fotografie vašich konkrétních zákazníků a jejich příběhy.

    Diverzifikace v rámci mladé generace

    Mnoho nezkušených marketérů, především ze starší generace, si myslí, že existuje univerzální recept na zaujetí mladých lidí. Tato skupina se ale demograficky, ekonomicky a i čistě zaměřením dělí na celou řadu podskupin. Neudělejte tu chybu, že se budete určité specifické skupině snažit zavděčit „in“ kampaní, která se snaží být „cool“ a je průhledně plánovaná pro mladé publikum. Někteří potenciální klienti by totiž mohli reagovat negativně.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
    Štítky: Direct Marketing