Some things can be formulated in an endless number of ways. The contents of your proposal are often not as important as how you formulate it. Here are four tips on how to talk to a prospect during a business meeting and present your proposal so that they don't reject it.
This article was published by the HubSpot blog.
Give specific examples
An ideal way to make sure that the prospect is capable of relating to the offer is to give specific examples when communicating with them, such as stories about your other customers.
Leave jargon aside
You might think that by using expert expressions you sound more professional and smart. In fact, you should actually prepare your business proposal without any difficult expert words and jargon so that everybody understands it. It is often said that the most knowledgeable experts in their field can explain even difficult things in a simple way.
Be specific and connect the offer to the client
Your offer must be as specific as possible. Also, you must connect what you are saying to the client for them to realize how they may benefit from your solution concretely.
Be ready to handle objections
Be ready for the fact that the prospect will not like some aspects of your offer. Address all their doubts, both what they say out loud, and what's left unsaid, and handle them.
-mm-
4 tipy, jak formulovat nabídku tak, aby ji klient neodmítnul
Jedna věc se dá říct nespočtem různých způsobů. Obsah vaší nabídky často není tak důležitý, jako to, jak svou nabídku formulujete. Zde jsou čtyři tipy, jak s klientem mluvit během obchodní schůzky a jak klientovi podat svoji obchodní nabídku tak, aby ji neodmítnul.
Tyto tipy přinesl blog společnosti HubSpot.
Uveďte konkrétní příklady
Ideálním způsobem, jak zajistit, aby se klient dovedl s nabídkou co nejvíce ztotožnit, je uvádět při komunikaci během obchodní schůzky konkrétní příklady. Například příběhy vašich jiných zákazníků.
Nechte žargon stranou
Možná se vám zdá, že používáním odborných výrazů zníte profesionálněji a chytřeji, ale svou nabídku připravit bez jakýchkoliv složitých, odborných slov a žargonu, a to tak, aby jí klient rozuměl. Ne nadarmo se říká, že největší odborníci ve svém oboru dovedou i složité věci vysvětlit jednoduše.
Buďte konkrétní a vztáhněte nabídku na situaci klienta
Vaše nabídka musí být zcela konkrétní. To, co nabízíte, musíte vztáhnout přímo na klienta, aby si uvědomil, jaké benefity on konkrétně může z vašeho řešení mít.
Připravte se, že budete muset řešit připomínky klienta
Buďte připraveni na to, že klientovi se některé aspekty nabídky nebudou líbit. Řešte všechny pochybnosti klienta a vyvraťte je. A to se týká i těch nevyřčených.
-mm-