„Elevator pitch“: Jak si připravit vlastní „proslov do výtahu“ a navýšit své prodeje

„Elevator pitch”: How to prepare your own and boost your sales

„Elevator pitch“, tedy v češtině „proslov do výtahu“, představuje způsob, jak efektivně oslovit nového potenciálního klienta. Jedná se o představení, toho, co klientům jako obchodník můžete nabídnout a s čím vašim zákazníkům pomáháte. A toto představení vaší mise je natolik stručné a úderné, že jej jste schopni říct i neznámému člověku, se kterým se dáte do řeči během krátké jízdy výtahem. A právě odtud pochází název „proslov do výtahu“. Jak si svůj vlastní a úspěšný „elevator pitch“ připravit? Pomocí následujících šesti kroků.

Tyto tipy přinesl blog společnosti HubSpot.

Definujte si sami pro sebe, s čím klientům vlastně pomáháte

V prvé řadě si musíte sami pro sebe říci, co je vlastně vaší misí, čemu přesně se věnujete a s čím vašim klientům v obecné rovině pomáháte. Na tomto zjištění pak postavte celou vaši promluvu.

Soustřeďte se na benefity, které z vašich produktů má klient

Ve vaší promluvě zmiňte, jak vaši zákazníci z vašich služeb či produktů těží. Neříkejte tedy například: „Organizujeme jazykové kurzy,“ ale spíše: „Pomáháme lidem učit se cizí jazyky a plnit si tak sny o cestování nebo studiu v zahraničí.“

Zaujměte pomocí nějaké překvapivé informace nebo vzbuďte zvědavost

Vaše promluva by měla zaujmout. Měla by utkvět v hlavě druhé osoby a podnítit její zvědavost. Toho docílíte tím, že řeknete něco nečekaného nebo něco, co zkrátka vzbudí zájem a pozornost.

Vytvořte v promluvě prostor k další, návazné konverzaci

V ideálním případě by vaše promluva měla vést k další konverzaci. Připravte si proto váš krátký monolog tak, aby z ní přirozeně vyplynul další hovor, při kterém můžete své aktivity popsat více do podrobna.

Pamatujte, že v jednoduchosti je síla

Síla „promluvy do výtahu“ je v tom, že je jednoduchá a úderná. Nic proto nekompikujte. Vymyslete krátkou, ale efektivní prezentaci, která bude stát na jedné hlavní nosné myšlence.

 

-mm-

„Elevator pitch”: How to prepare your own and boost your sales

An „elevator pitch” represents an effective way to approach a new potential client. It is a brief introduction that explains what you, as a salesperson, offer and how you help your customers. This presentation of your mission is so concise and impactful that you can deliver it even to a stranger during a short elevator ride, hence the name „elevator pitch.” How can you craft a successful elevator pitch? Follow these six steps.

These tips have been published by the HubSpot blog.

Define how you help your clients

First and foremost, you yourself must clearly understand your own mission. What exactly is that you do? And how do you generally assist your clients? Your elevator pitch should then be built upon this foundation.

Focus on the benefits for the client

Your pitch should highlight how your customers benefit from your products or services. For example, instead of saying, „We organize language courses,” say: „We help people learn foreign languages so they can fulfill their dreams of traveling or studying abroad.”

Capture attention with a surprising fact or spark curiosity

Your pitch should be memorable and stimulate curiosity. You can achieve this by including an unexpected statement or an intriguing fact that naturally draws interest.

Create space for further conversation

Ideally, your pitch should lead to a follow-up discussion. Structure your short monologue in a way that encourages the listener to ask questions or continue the conversation, allowing you to elaborate on your offer.

Remember, simplicity is key

The power of an elevator pitch lies in its simplicity and impact. Avoid overcomplicating it. Develop a short yet effective presentation centered around one strong core message.

 

-mm-

Article source HubSpot Blog - marketing and sales blog of the HubSpot company
Read more articles from HubSpot Blog