4 traits of modern customers that salespeople must pay attention to

4 vlastnosti moderního zákazníka, které musí prodejci reflektovat

The average consumer of today is very different to consumers of ten or twenty years ago. As sales techniques, marketing strategies and modern technologies develop, so do client expectations and behavior. You must keep these changes in mind when selling and when coming up with new business strategies. This is why in this article we will look at four characteristics typical for modern clients that salespeople must keep in mind.

This list was published by the HubSpot blog.

Clear expectations

The clients of today know what they want. They can easily learn what services are offered by other companies, they know what the standards are based on, and they have many expectations and demands regarding not only the quality of services provided but also the product as such. Simply put, clientele has never been as demanding as it is today.

Everything has to happen quickly

Everything happens fast these days. These times are extremely quick, information is relayed virtually instantaneously, and customers expect these standards from companies too. Adjust your system of communication for customer service and offer communication on multiple channels.

Access to information

Modern technologies let everybody become an expert in seemingly any field with just a few hours of research. Though the truth is a little bit different of course, the fact is that customers today are much better informed than ever before, and so the salesperson has become a consultant and representative of the company rather than a source of information. 

Overwhelmed with information

Related to the previous point is the seemingly paradoxical fact that customers are also more confused. There is so much information (and often of opposing value) that they are not able to make sense of it. The salesperson should above all be able to explain their offer in a simple way and help the customer understand the whole issue.

 

-mm-

    4 vlastnosti moderního zákazníka, které musí prodejci reflektovat

    Průměrný spotřebitel dnešní doby se v mnohém liší od spotřebitelů před deseti nebo dvaceti lety. Jak se vyvíjí prodejní techniky, marketingové strategie i moderní technologie, proměňují se i očekávání klientů a jejich chování. K těmto změnám je potřeba přihlížet při vašich prodejních snahách a při vývoji vaší obchodní strategie. A proto si v tomto článku projdeme čtyři vlastnosti, které jsou typické pro moderní klienty a které musíte coby prodejce brát v potaz.

    Tento seznam přinesl blog společnosti HubSpot.

    Jasná představa

    Dnešní klient ví, co chce. Snadno si dovede zjistit, jaké služby nabízí ostatní společnosti, zná standardy, které se v dané oblasti uplatňují, a jeho představy a očekávání jsou tedy velká. A to jak na kvalitu poskytovaných služeb, tak na kvalitu produktu samotného. Jednoduše řečeno, klientela nikdy nebyla náročnější, než je tomu dnes.

    Očekávání rychlého jednání

    Vše se odehrává rychle. Doba je překotně rychlá, šíření informací je víceméně okamžité a zákazníci tyto standardy očekávají i od firem, jejichž klienty jsou. Uzpůsobte tomu proto váš systém komunikace v rámci zákaznického servisu a nabídněte komunikaci na více kanálech. 

    Přístup k informacím

    Dnešní moderní technologie umožňují každému stát se zdánlivě expertem na jakoukoliv oblast během několika málo hodin rešerše. I když je samozřejmě pravda trochu jiná, fakt je ten, že zákazníci jsou dnes informování více, než kdy jindy, a prodejce tak není ani tak zdrojem informací, jako spíše konzultantem a zástupcem dané společnosti.

    Zahlcení informacemi

    S výše uvedeným bodem ale souvisí na první pohled paradoxní fakt, a sice že zákazníci jsou zmatení. Informací je totiž tolik (a často opačného významu), že si nedovedou udělat na věc jasný názor. Prodejce by proto měl především svoji nabídku velmi jednoduše vysvětlit a pomoci zákazníkovi se v celé problematice vyznat.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog
    Štítky: Prodejní techniky