The launch of a new product, product series or start-up on the market is usually followed by a shorter or longer period of losses, or, at best, breaking even. The best marketing or well-established reputation won't save you from this scenario. Here are several tips on how you can shorten this period and overcome the initial loss-making period as effectively as possible.
Realistic goals
As a LinkedIn Pulse article states, you shouldn't work purely on envisioning your phenomenal success. Have realistic, partial goals that will gradually get you there. Divide your goals into smaller sections: for instance, first prepare and perfect your website, then create marketing content, get a certain number of business partners, etc.
Persistence
It took Steve Jobs 20 years to make Apple a prosperous company. Even the best ideas need time to make a business out of them. Have realistic goals, and work with your feet on the ground. All successes require time and effort, despite the mythical overnight success stories.
Flexibility
There are not many products that are perfect at the time of their launch. Be ready to change and adjust the concept of your company, your products and your ways of communication based on the experience and feedback you will start getting in order to achieve a balanced ideal.
Focus on everyday work
Keep the big picture in mind and stick to the vision of your dreams, but at the same time don't fall asleep at the wheel. Focus on your everyday work, make daily plans, keep the everyday operation of your company running and celebrate victories, even small ones. Rome wasn't built in a day.
-mm-
Zavádíte na trh nový produkt? 4 tipy, jak překlenout počáteční ztrátové období
Po spuštění nového produktu či produktové řady nebo po vstupu start-upu na trh většinou následuje kratší či delší období ztráty nebo v lepším případě nuly. I sebelepší marketing nebo zavedenost dané firmy tomuto scénáři zpravidla nezabrání. Zde je několik tipů, jak zkrátit délku tohoto období a jak počáteční ztrátové období efektivně překlenout.
Realistické cíle
Jak uvádí článek na LinkedIn Pulse, neměli byste pracovat s vidinou fenomenálního úspěchu. Dávejte si reálné, dílčí cíle, které vás postupně k vysněnému úspěchu dovedou. Rozdělte si celkovou práci na kratší úseky: například nejdříve připravte a zdokonalte webové stránky, poté začněte s vytvářením marketingového obsahu, získejte určitý počet obchodních partnerů, apod.
Vytrvalost
Stevu Jobsovi trvalo 20 let, než ze společnosti Apple udělal prosperující firmu. I ty nejlepší nápady vyžadují čas, aby se na nich dal vystavit byznys. Dávejte si reálné cíle, pracujte s nohama na zemi. I přes zmytizované příběhy úspěchů přes noc potřebují všechny úspěchy čas a úsilí.
Flexibilita
Málokterý produkt je dokonalý již při svém zavedení. Buďte připraveni na to, že na základě postupně získávaných zkušeností a reakcí klientely bude třeba koncept firmy, vaše produkty i způsob komunikace často měnit a upravovat, než dosáhnete určitého vybalancovaného ideálu.
Soustřeďte se na každodenní práci
Mějte na paměti celkový kontext a držte se vidiny svého vysněného, vysokého cíle, ale zároveň neusněte s hlavou v oblacích. Soustřeďte se na každodenní práci, dělejte si denní plány, zajišťujte každodenní chod vaší firmy a oslavujte i malá vítězství. Řím nebyl postaven za jeden den.
-mm-