First several minutes of a sales meeting is crucial. What do you need to do during it?

Prvních několik minut obchodní schůzky je klíčových. Co během nich musíte udělat?

The truth is that the success or failure of a deal is usually determined in the first ten minutes of a meeting. It is because during this time clients (either consciously or unconsciously) decide whether they trust you and whether they like your product, which are the main two factors in the decision of accepting or rejecting your offer. How should you behave in those first ten minutes of the meeting so that you increase your chances of succeeding as much as possible?

Confidence

According to the HubSpot blog, people subconsciously seek people that they can rely on. If you enter the room and you do not seem like a confident expert that knows his or her field, your chances of succeeding are not very high.

Real questions

Questions that you ask should be inquiring about things you are truly interested in. Only a meaningful, to-the-point conversation convinces the client about your qualities. If you will keep asking rhetorical questions and say vague phrases, you will lose the prospect's trust.

Authenticity

Be yourself. Or, better said, be the best you. Do not try to act like someone else because people can sense when you are acting, which means you will lose their trust.

Problem solving

Your mind should be set not to persuade the prospect but to solve their problems.

Keeping it simple

People say that the best experts are able to explain a complex issue in a simple and systematic way. The same should be truth about you. The whole process must be brief, short and as little complex as possible, because an increased volume of information also means higher chances that the client will get lost in the whole thing.

 

-mm-

    Prvních několik minut obchodní schůzky je klíčových. Co během nich musíte udělat?

    Pravdou je, že o úspěchu nebo neúspěchu obchodu je většinou rozhodnuto v prvních deseti minutách schůzky. Během těch se totiž klient (ať už vědomky nebo nevědomky) rozhodne, zda vám důvěřuje a zda se mu produkt líbí, což jsou dva hlavní faktory v tom, jestli zákazník vaši nabídku přijme či odmítne. Jak byste se měli během prvních deseti minut schůzky chovat, abyste co nejvíce zvýšili své šance na úspěch?

    Sebevědomí

    Podle HubSpot blogu lidé podvědomě vyhledávají ty, o které se mohou opřít. Jestliže vejdete do místnosti a nebudete působit jako sebevědomí experti, kteří se ve svém oboru vyznají, vaše šance na úspěch nejsou příliš vysoké.

    Smysluplné dotazy

    Otázky, které pokládáte, by se měly ptát na věci, které vás skutečně zajímají. Pouze smysluplná, věcná konverzace přesvědčí klienta o vašich kvalitách. Jestliže budete neustále pokládat rétorické otázky a říkat vágní věty, ztratíte klientovu důvěru.

    Autentičnost

    Buďte sami sebou. Nebo lépe řečeno, buďte vaše nejlepší já. Nesnažte se hrát na někoho jiného, protože lidé vycítí, že se před nimi přetvařujete, což opět vyústí ve ztrátu jejich důvěry.

    Řešení problémů

    Vaši mysl byste měli mít nastavenou nikoliv na přesvědčování klienta, ale na řešení jeho problémů.

    Jednoduchost

    Říká se, že ti největší odborníci jsou schopni i složitou problematiku vysvětlit jednoduše a systematicky. To samé by mělo platit o vás. Celý proces by měl být stručný, krátký a co nejméně složitý, protože s rostoucí mírou informací stoupá i riziko, že klient se v celé věci ztratí.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog