Five things you must keep in mind during a sales meeting

Pět věcí, které je potřeba mít při obchodní schůzce vždy na paměti

A sales meeting with a prospect is just one phase of the sales cycle, but we might say it is the most essential one. The salesperson's ultimate success is decided, as well as the volume of the whole transaction. In this article, we will give you five pieces of advice that will make your business meetings more successful.

First of all, you must truly believe in your product

According to the HubSpot blog, many salespeople try to use „proven“ phrases, words and procedures that should, according to various sources, work 100% of the time; however, the truth is very different. If you say something that even sounds phony to you, and you yourself do not believe it, it will definitely not work on the prospect either.

Show that you truly want to help the client 

Everything that you offer and do during the meeting should aim at improving the client's situation. Though your main goal might be selling, you should forget about your own profit if possible for a while, and focus on how the client can profit. 

The product must correspond to the customer's expectations and values 

This seemingly simple advice has a lot of wisdom in it. It means that you must be able to relate to the customer and describe the product and its benefits through their eyes, not yours. Forget about superlatives and your point of view, and fully get into your customer's shoes.

Don't ignore the customer's objections

During your presentation and in your conversation with the customer, you must deal with all their doubts, spoken and unspoken. If you ignore their doubts and objections, your meeting cannot end well.

If you do not seem likeable to the prospect, the sale will fail

No matter how good your product is, a prospect will simply not buy anything from you if they cannot trust you 100%. So, above all, learn to earn trust of the client first, and only then can you offer them something.

 

-mm-

    Pět věcí, které je potřeba mít při obchodní schůzce vždy na paměti

    Obchodní setkání s klientem je pouze jednou z fází prodejního cyklu, ale dá se říci, že klíčovou. Rozhoduje se na ní o úspěchu veškerého snažení dotyčného obchodníka i o konečném objemu celé transakce. V tomto článku vám dáme pět rad, díky kterým se vaše obchodní setkání s potenciálními klienty stanou úspěšnějšími.

    V prvé řadě musíte být v produkt věřit vy sami

    Podle blogu společnosti HubSpot se řada obchodníků snaží používat „zaručené“ fráze, výrazy a postupy, které mají podle různých zdrojů fungovat ve 100% případů. Pravda je ale jiná. Pokud říkáte něco, co vám takříkajíc „nejde od pusy“ a sami tomu nevěříte, vězte, že to určitě nebude fungovat ani na klienta.

    Ukažte, že chcete klientovi opravdu pomoct

    Vše, co nabízíte a co během schůzky děláte, by mělo směřovat ke zlepšení situace daného klienta. I když je vaším hlavním cilem prodej, v dané chvíli byste měli pokud možno zapomenout na svůj vlastní prospěch a myslet jen na prospěch zákazníka.

    Nabízený produkt musí odpovídat očekáváním a hodnotám klienta

    Tato zdánlivě jednoduchá poučka v sobě skrývá velké moudro. A sice že se musíte coby obchodník umět vcítit do zákazníka a popisovat produkt a jeho benefity skrz optiku daného zákazníka, nikoliv skrz tu vaši. Zapomeňte na superlativy a váš pohled na věc a plně se vciťte do kůže a potřeb daného zákazníka.

    Neignorujte námitky zákazníka

    Během vaší prezentace a rozhovoru se zákazníkem musíte vyvrátit všechny pochyby daného klienta. A to jak ty vyřčené, tak i ty nevyřčené. Pokud budete pochyby a stížnosti zákazníka ignorovat, vaše schůzka nemůže dopadnout úspěšně.

    Pokud nebudete klientovi lidsky sympatičtí, obchod neproběhne

    Ať už je váš produkt sebelepší, zákazník si od vás jednoduše nic nekoupí, pokud vám z nějakého důvodu nemůže stoprocentně důvěřovat. Naučte se tedy především u klienta nejdříve vyvolat pocit důvěry a sounáležitosti a teprve potom mu můžete něco nabízet.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog